Defender når nye høyder i «No Time To Die»

Tradisjonen tro blir det hasardiøse bilscener i den nye James Bond-filmen.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Land Rover har siden 1983, da en Range Rover dukket opp i Octopussy, samarbeidet med EON Productions om Bond-filmene. I år frontes Defender 110 i den nyeste James Bond filmen, No Time To Die.

No Time To Die, som blir den den 25. spillefilmen om den britiske etterretningsoffiseren, James Bond, har et budsjett på over en milliard kroner. 

- Jaguar Land Rover er stolte av å kunne presentere nye Defender 110 i årets James Bond eventyr. Dette er den perfekte filmen for å vise bilens evne til å kjøre i tøft terreng, sier PR og kommunikasjonsansvarlig i Jaguar Land Rover Norge, Vilde Riise.

Øvelsesopptakene viser nye Defender i ekstreme tester, gjennom sumper og elver.

(Teksten fortsetter under videoen)

Biljakten ble ledet av stuntkoordinator Lee Morrison, som jobbet med Oscar-vinneren, Chris Corbould, ansvarlig for spesialeffekter og action-kjøretøyene i filmen.

 

Reklamefilm laget av Jaguar Land Rover i forbindelse med premieren på James Bond-filmen «No time to die».

- Vi presset Defender lenger enn vi trodde ville være mulig for å generere maksimal spenning. Det hele var ikke annet enn en kompromissløs utfordring, og blir en av de tøffeste scenene i No Time To Die, forklarer Lee Morrison til JLR.

Før filmingen ble det utviklet en unik teststandard av Defender, som under innspilling ble brukt til en rekke forskjellige tester, derav et hopp. Foruten en installasjon av et veltebur forble Defender 110 original.

Også Range Rover Sport SVR, Serie IIII Land Rover og Range Rover Classic er å se i No Time To Die som har verdenspremiere 2.april 2020. 

Powered by Labrador CMS