Anleggsdelen av Dyrsku'n var også svært godt besøkt, og flere av utstillerne meldte om godt salg.
Anleggsdelen av Dyrsku'n var også svært godt besøkt, og flere av utstillerne meldte om godt salg.

85.000 på Dyrsku'n

Svært vellykket fesjå.

 Det begynte med kø på fredag, og fortsatte med enda lengre køer lørdag. Årets Dyrsku'n i Seljord ble svært godt besøkt.

Med utstillere, dugnadsmannskap og barn under 6 år regner arrangøren med at rundt 85.000 mennesker har vært innenfor portene i løpet av helgen.

Antall betalende ligger på 70.000. Fredag var 19.040 innenfor portene, lørdag 32.630 og søndag 17.966.

Dermed havnet årets arrangement i nærheten av rekorden fra 2002, da 75.030 betalende besøkte Dyrskuplassen i løpet av arrangementshelgen.

Allerede fredag morgen var det lang kø utenfor hovedinngangen. Og verre skulle det bli.
Allerede fredag morgen var det lang kø utenfor hovedinngangen. Og verre skulle det bli.

Arrangøren regnet på forhånd med at det ville bli omsatt for rundt 350 millioner kroner i løpet av helgen, og opp mot 400 millioner kroner om man tar med ettersalget. Det betyr i såfall en omsetning på mer enn 10 millioner kroner i timen så lenge messen var åpen.

Arrangøren fikk også skryt for gjennomføringen. Blant annet sa Scanias markeds- og kommunikasjonsdirektør, John Lauvstad, følgende til AT.no.

- De er blant de mest proffe messeaktørene vi har vært borti. Alt er superryddig, og vi får svar med en gang på det vi spør om.

AT.no var til stede på Dyrsku'n og laget flere reportasjer, som du kan lese her:

- Her tegnes det kontrakter 
Europa-premiere på "ny" bestselger
Scania endelig på Dyrsku'n Et servicel-løft på lift
Jubilant med lys fremtid

Forsiden nå