ABAX ekspanderer i Tyskland.

ABAX går inn i Tyskland

Teknologiselskapet ABAX fortsetter ekspansjonen i Europa og åpner kontor i Berlin.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Tyskland blir selskapets niende marked siden 2009.

– Dette er, ifølge Petter Quinsgaard, CEO i ABAX Group, - et svært viktig og strategisk marked for ABAX.

Det tyske markedet har mer enn 3 millioner yrkesbiler, og er med det et av de største og viktigste markedene i verden.  

- I likhet med resten av landene vi er etablert i er også det tyske markedet opptatt av teknisk solide løsninger som bidrar til å forenkle hverdagen for selskaper med små og mellomstore bilflåter, eller prosjektstyring for folk som jobber ute i felt. Det gjelder både for å sikre en kostnadseffektiv drift av selskapene, og for å ivareta skattemessige krav, sier Quinsgaard.

Ungt marked

Det tyske markedet er fortsatt ungt med en markedspenetrasjon på moderate 15 prosent når det kommer til å ta i bruk nye software-løsninger innen telematikk og Connected Car-segmentet. For ABAX betyr det et uforløst potensiale som man håper kan bidra til å øke en allerede voksende portefølje på 210.000 lisenser fordelt i åtte markeder.

Telematikk-selskapet har de siste 5 årene levert gjennomsnittlige veksttall på godt over 30 prosent og ble i juni 2017 kjøpt av det internasjonale investeringselskapet Investcorp for 1,8 milliarder kroner. Tyskland blir dermed det første landet ABAX etablerer seg i etter oppkjøpet.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS