Posten skal frem, og Dekkmann skal levere tjenester som gjør at Posten har godt feste på veien til å klare å komme frem på forskjellig føre.

Posten med 150 mill. kroners dekkavtale

Dekkmann vant anbudet på dekk til Posten for andre gang på rad. Avtalen innebærer en verdi på ca. 50 mill. kroner årlig.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

Etter en lang anbudsrunde signerte Posten i februar en landsdekkende avtale med Dekkmann til en verdi av ca. 50 millioner i året. Avtalen omfatter leveranser av dekk og dekkrelaterte produkter og service. Også det forrige anbudet for fire år siden ble vunnet av Dekkmann.

- Posten er en stor og viktig kunde i det norske dekkmarkedet, og de har tidligere vist både evne og vilje til å skifte leverandør dersom bedre tilbud kommer på bordet. Et langt og godt samarbeid er ingen garanti for fremtiden. Derfor var vi veldig spent på hvem Posten ville velge å samarbeide med de neste årene, sier salgs- og markedssjef Glenn Smith.

Gleden var derfor stor da Dekkmann på nyåret ble meddelt at samarbeidet fortsetter. Smith forteller at Posten er en krevende kunde som bruker nesten alle typer kjøretøy. Med operasjoner i alle deler av landet møter Posten daglig store utfordringer blant annet når det gjelder fremkommelighet. Dekkmann skal nå levere tjenester til alt fra små el-mopeder via varebiler til vogntog.

- Postens krav til service og produkter er med på å gjøre oss til en bedre dekkleverandør. Vi har i løpet av de siste årene styrket kvaliteten i vår daglige virksomhet, og her har Posten vært en av pådriverne. Nå ser vi fram til å samarbeide med Posten de neste tre årene, med opsjon på ytterligere 2 år, sier Smith.

Powered by Labrador CMS