×
Annonse for
Innhold produsert av Native Media, på oppdrag for Isuzu Norge
PASSER PERFEKT:  – Trygghet, sikkerhet og kvalitet er viktige verdier for Redningsselskapet. Derfor er Isuzu Norge en perfekt samarbeidspartner for oss, sier Erik Knudsen, regionleder i Distrikt Øst.
PASSER PERFEKT: – Trygghet, sikkerhet og kvalitet er viktige verdier for Redningsselskapet. Derfor er Isuzu Norge en perfekt samarbeidspartner for oss, sier Erik Knudsen, regionleder i Distrikt Øst. (Skjermbilde: Redningsselskapet)

– Isuzu er en bil du kan stole hundre prosent på

Redningsselskapet skal redde liv og berge verdier til sjøs. Det krever et stort apparat på land. Her spiller Isuzu en nøkkelrolle.

  • Innhold produsert av Native Media, på oppdrag for Isuzu Norge

– Aktiviteten vi gjør på land er viktig for det produktet vi leverer på sjøen, og med det aktivitetsnivået vi har nå hadde vi ikke greid oss uten Isuzu-ene, sier Redningsselskapets regionleder i Distrikt Øst, Erik Knudsen.

Redningsselskapet er til stede på messer, festivaler og havnearrangementer. De holder kurs, camper, skoler og seilas. Stort og tungt materiell er ofte på flyttefot. Ting skal taues fra A til B. Da hjelper det med arbeidshester på veien.

Isuzu har en trekkraft på hele 3,5 tonn.

– Vi er helt avhengige av trekkraft og ordentlig redskap. Vi har store hengere med utstyr, båter eller annet materiale.

Erik Knudsen, Redningsselskapet

– Vi er helt avhengige av trekkraft og ordentlig redskap. Vi har store hengere med utstyr, båter eller annet materiale, forteller Knudsen.

TREKKER TUNGT: Samtlige Isuzuer har trekkraft på 3,5 tonn, noe som er best i klassen.

– Fungerer hver gang

Ikke minst skal båter settes ut, eller hentes opp av vannet. Ofte er det på vanskelige og mindre tilgjengelige steder. Som regel ikke et vanlig kaislipp.

Fakta om Redningsselskapet

  • Frivillig, humanitær medlemsorganisasjon som jobber for å gjøre det tryggere på, og ved, sjøen. Har rundt 300 ansatte og 110.000 medlemmer.
  • Siden oppstarten i 1891 har Redningsselskapets redningsmenn og -kvinner reddet over 6 400 mennesker fra den sikre død.

  • 60 lokasjoner langs Norges kyst. Har 52 redningsskøyter og fem Isuzuer.
  • I 2018: Utførte 8 268 oppdrag. Reddet 27 liv. Assisterte ca. 25 000 personer og 5 860 båter.

På sand, fra svaberg eller skjær, i bakker, i ulendt terreng.

Her har bilene virkelig vist sin verdi.

– Når du har en Isuzu Arctic Truck, og en firehjulstrekker, fungerer det hver gang. Det er aldri noe problem. Det løser mange ukurante oppdrag. Det er en sånn type bil du vet du kan stole hundre prosent på, sier Knudsen.

REDDER LIV: Redningsselskapet er en frivillig, humanitær medlemsorganisasjon som jobber for å gjøre det tryggere å ferdes på og ved sjøen. De berger verdier, og ikke minst, de redder liv.

– Det gir også en trygghet og en sikkerhet, noe som henger sammen med hva vi er opptatt av selv, fortsetter han.

Som da de i fjor måtte hente en "Elias-båt" opp fra et slipp på Høvik.

Det var så bratt på stedet at de selv ikke våget å gå der.

– Vi bare rygget helt ned og dro opp båten. Helt uproblematisk. Isuzu løste det med glans, skryter Knudsen.

Når du har en Isuzu Arctic Truck, og en firehjulstrekker, fungerer det hver gang. Det er aldri noe problem. Det løser mange ukurante oppdrag.

Erik Knudsen, Redningsselskapet

Flere biler i 2019

Redningsselskapet har en samarbeidsavtale med Avis og RSA-bil. I 2018 hadde de fire Isuzu-er stasjonert i Oslo, Horten, Bergen og på Sørlandet. I 2019 har det blitt fem.

SE VIDEO: (Video: Henrik Spørck. Saken fortsetter under videoen)

– Nettopp med bakgrunn i et høyt aktivitetsnivå utvider vi med en bil som vi kommer til å plassere i Stavanger, forteller Knudsen.

Økt kapasitet, men også økt oppmerksomhet.

Nettopp synligheten og eksponeringen fikk et voldsomt løft for Redningsselskapet i 2018. Bilene får mye oppmerksomhet i seg selv, men ekstra mye når de er profilert.

– Det er viktig at vi får synliggjort at det er en RS-eksponert bil. De er nummererte, og ser tøffe ut, sier regionlederen.

Eksponering

Det er på ingen måte tilfeldig at bilene plasseres godt synlig på arrangementene de er ute på.

– Det er vi nøye på. Det kan kanskje se litt merkelig ut at vi parkerer der vi gjør, men det er en tanke bak det, forteller Knudsen.

BLIKKFANG: Isuzuene får mye oppmerksomhet, som her i 17. mai-paraden i Bergen.

I fjor ble de røde- og hvite Isuzu-ene parkert skrått på Rådhustrappa i Oslo ved et havnerrangement. Langs 17. mai-paraden i Bergen har Redningsselskapet en egen plass, der ble bilene godt synlige.

– Isuzu-ene får mye oppmerksomhet. Folk kommer bort og kikker, og lurer også på hvordan i all verden vi har råd til noe slikt. Svaret er at det har vi ikke, men det er mulig med samarbeidet med Avis og Isuzu, sier Knudsen.

En riktig og viktig samarbeidsavtale for Redningsselskapet.

– Trygghet, sikkerhet og kvalitet er viktige verdier for Redningsselskapet. Derfor er Isuzu Norge en perfekt samarbeidspartner for oss, sier Erik Knudsen.