Adm. direktør i Norsk Scania, Frode Neteland. Bildet er tatt i forbindelse med Scania Winter 2017 i Trysil.
Adm. direktør i Norsk Scania, Frode Neteland. Bildet er tatt i forbindelse med Scania Winter 2017 i Trysil. (Foto: Espen Braata)

Derfor takker Volvo og Scania nei

Toppsjefene i Norsk Scania og Volvo Norge redegjør her for nedprioriteringen av Transportmessa 2017.

Adm. direktør i Norsk Scania, Frode Neteland, føler det er sterkt overdrevet at de to svenske lastebilimportørene skal tildeles så mye skyld for at Transportmessa avlyses.

- Dette er det ingen dramatikk i. Vi fikk en invitasjon om å delta på en transportmesse som vi har takket nei til. Vi hadde en bransjeutstilling i 2016, og ser ikke behovet for å delta på en messe i 2017, sier Frode Neteland.

- Kompliserer det saken at Norsk Scania var medarrangør i Transport 2016 som du sikter til?

- Nei, det kompliserer ikke saken. NLF-initiativet gikk på at bransjen skulle arrangere en messe selv. Hadde ikke vi blitt med, hadde det ikke blitt noe av messen, svarer Neteland.

- Er beslutningen om å ikke delta på Transportmessa 2017 endelig fra Norsk Scania?

- Svaret fra Scania er endelig, sier Neteland.

- Føler du at eposten og artikkelen her hos oss, brukes som et pressmiddel for å få dere til å snu?

- La meg snu på spørsmålet, hva tror du? svarer Neteland.

EspenB_6803419.jpgWaldemar Christensen, adm. direktør i Volvo Norge. Foto: Espen BraataAdm. direktør Waldemar André Christensen i Volvo Norge sender følgende svar til AT.no på epost med svar på våre spørsmål:

- Hva tenker dere om at Volvo knyttes sterkt opp som grunn til at messen avvikles?

- Volvo Norge har i likhet med flere andre leverandører mottatt en invitasjon til å delta denne transportmessen. Denne har Volvo Norge valgt å takke nei til. Dette ut fra en helhetsvurdering, og prioritering av tid og midler.

- Hvorfor velger Volvo ikke å delta på Transportmessa 2017?

- Volvo Norge legger sine strategiske planer og aktivitetsplaner i god tid før hvert forretningsår. I 2016 gjennomførte vi en stor og vellykket satsning på Lillestrøm, og bestemte oss tidlig for at vi i 2017 ville prioritere våre midler til mer målrettede og dedikerte Volvo/Renault-kundeaktiviteter. Det er både tid og kostnadskrevende å gjennomføre gode utstillinger, og vi har valgt å prioritere annerledes i år, skriver Christensen.

- Er svaret fra Volvo endelig i forhold til deltakelse på Transportmessa i år?

- Ja, våre midler er allerede allokert til andre aktiviteter i 2017, og kommer ikke til å omprioriteres.

- Føler du at eposten og artikkelen her hos oss, brukes som et pressmiddel for å få dere til å snu?

- Ingen kommentar!

Forsiden nå