Salgssjef Jan Erik Parr lover liftkjøpere betydelig bedre service i fremtiden.
Salgssjef Jan Erik Parr lover liftkjøpere betydelig bedre service i fremtiden.

- Et service-løft på lift

SELJORD (AT.no): Gjennom Brubakkens oppkjøp tredobles antall servicemekanikere.

 

Fra 1. juni overtok Brubakken lift- og maskindivisjonen i Malthus. Det bør være meget godt nytt for liftutleierne her til lands, mener salgssjef hos Brubakken Jan Erik Parr.

- Liftbransjen har slitt i alle år med å bygge opp et godt nok serviceapparat fra importørens side til å serve utleiebransjen. Ved at Brubakken nå kan tilby et servicenettverk som er helt unikt, gjør sitt til at vi dekker tilnærmet hver eneste krok i Norge, sier Parr fra Brubakkens stand under Dyrsku'n i Seljord, til AT.no.

Brubakken har 55 mekanikere, hvorav 40 jobber på mobile enheter, og har i tillegg 13 verksteder landet over. Nå skal mange av mekanikerne videreutdannes til også å kunne drive service på lift.

- Vi må jo oppgradere truckmekanikerne til å få kompetanse og sertifisering på lift sier Parr.

Han spår at rundt 25-30 mekanikere er sertifisert på lift innen neste sommer. Det vil bety en tredobling av antall liftmekanikere i forhold til det Malthus hadde før oppkjøpet.

Oppkjøpet betyr at liftprodusenter som JLG, Omme, Hinowa, Multitel, Versalift og Ruthmann nå er en del av Brubakkens portefølje.

- Det gir Brubakken et ekstra bein å stå på. Selv om Brubakken er et veldig anerkjent selskap har det ikke vært kjent for liftbransjen, og det må vi nå kommunisere ut i bransjen, sier Parr.

- Vi vil at de skal se fordelen av at de har en leverandør som leverer livsløpet på maskinsalget. Kongstanken må være at utleieren har fokus på utleie, og at service og drift skal Brubakken gjøre for dem, mener salgssjefen.

Forsiden nå