De to første chassisene av årets Truck of the Year vinner, Iveco Eurocargo kom til Norge denne uken.
De to første chassisene av årets Truck of the Year vinner, Iveco Eurocargo kom til Norge denne uken.

Første Eurocargo i Norge

BÆRUM (AT.no): Samtidig som Iveco Eurocargo ble kåret til Truck of the Year i Lyon, rullet de første eksemplarene inn portene hos Iveco Norge i Vøyenenga i Bærum.

Bilene som har ankommet Norge er både 7,5 tonns og 12 tonns chassis. De er nå på vei for påbygging av skap her i landet. Dermed er de første klare for å rulle på norske veier rundt juletider.

Les også: Årets lastebil i EuropaLYON (AT.no): Den nye Eurocargo-serien fra Iveco er valgt til International Truck of the Year 2016.

- Det er klar det er moro for oss å kunne vise frem det som ble Truck of the Year, sier Kjell Ove Trommedalen i Iveco Norge.

A&T har prøvekjørt nye Eurocargo: Lastebilen som byen likerBRESCIA (AT:no) Det ville være en overdrivelse å si at Iveco Eurocargo er blitt en ny lastebil, men den har fått en så kraftig facelift at den fremstår som ny.

Allerede har en del norske kunder bestilt nye Iveco Eurocargo bare ut fra brosjyre og bilder. Responsen fra det norske markedet har vært svært god.

De to bilene som kom først er forskjellige både i ramme og motor. I den minste versjonen av Iveco Eurocargo på 7,5 tonn sitter det en fire sylinderet motor på 210 hk.

I 12 tonns versjonen er det en seks sylinderet motor på 250 hk. Begge utstyrt med automatisert girkasse fra ZF med seks gir, som Iveco kaller Eurotronic. De største versjonene av Iveco Eurocargo vil også bli tilgjengelig med 12 trinns automatrisert girkasse.

Forsiden nå