Seks entreprenører leverte tilbud på sidetunnelen fra Arsvågen.

Første tunnelkontrakt på Rogfast

Torsdag 5. oktober ble en merkedag for Norges største veitunnelprosjekt, med tilbudsåpning av den første kontrakten.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Seks entreprenører leverte tilbud på sidetunnelen fra Arsvågen.

NCC Norge AS har det laveste tilbudet på 183 millioner kroner, tett fulgt av Marti Tunnelbau AG.

Implenia Norge AS og Stangeland Maskin AS har det høgaste tilbudet på 246 millioner kroner for byggingen av den to kilometer lange toløpstunnelen.

Disse kom med tilbud:

  1. NCC Norge AS,                                                        183.188.338 kroner
  2. Marti Tunnelbau AG,                                                184.920.517,49 kroner
  3. Leonhard Nilsen & Sønner AS,                                  213.306.330,51 kroner
  4. Kruse Smith Entreprenør AS og Nordbø Maskin AS, 219.324.519 kroner
  5. AF-gruppen Norge AS,                                              233.990.413 kroner
  6. Implenia Norge AS og Stangeland Maskin AS,          246.924.914 kroner

Tunnelen skal brukes til transport av masse fra hovedløpene, og deretter som ventilasjonstunnel når Rogfast åpner.

- Vi er fornøyde med at så mange er interesserte i å bygge den aller første tunnelen på Rogfast-prosjektet. Tilbudene er også innenfor kostnadsrammen vi har på denne kontrakten. Vi gleder oss til å komme i gang, sier prosjektleder for Rogfast, Tor Geir Espedal.

Kontrakten som blir inngått, er en totalentreprise. Det betyr at entreprenøren har ansvaret for prosjektering. Går alt etter planen kan den første salven gå av rundt årsskiftet 2017/-18.

- Vi vil lyse ut den neste kontrakten, som er sidetunnelen i Mekjarvik, senere i oktober, sier Espedal.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS