SAF aksler er et viktig produkt for adm. direktør Torgeir Stensli og hans medarbeidere.

Full fokus på nyttekjøretøy

MoRek AS med hovedkontor og på Hagan i Nittedal er en viktig leverandør til påbyggerbransjen og tungbilverkstedene. Selskapet har særlig sterke tradisjoner innenfor bremser.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

Adm. direktør Torgeir Stensli tar imot A&T i de tidsmessige og trivelige lokalene i Nittedal.

- Som bilmann er jeg glad for min tekniske bakgrunn, men først og fremst er jeg interessert i mennesker og at vi som team skal fungere godt sammen. Dernest er jeg opptatt av rekruttering. Alle som jobber med og mot veitransport har en felles utfordring. Felles interesse er en viktig spore til at vi blir flinkere til å samarbeide for å få fart på en helt nødvendig rekruttering, sier han

Stensli har solid bakgrunn fra bilbransjen. Han har mange år bak seg hos Bertel O. Steen AS, han har vært innom Continental, var dernest daglig leder for Hellanor AS og ble daglig leder i MoRek i mars 2010. Bilkonsernet til Ole Grangaard er det største frittstående i Norge. @mellom:Familiekonsern

- MoRek er idag del av det spennende familiedrevne konsernet Hoff Gruppen, hvor Morten Hoff i tredje generasjon er eneeier, sier Stensli.

- Blant våre søsterselskap finner vi Wilfa og Tamek. Wilfa er godt kjent som leverandør av elektriske artikler, blant annet kaffemaskiner hvor selskapet er prisbelønt. Tamek er etterfølgeren til Tandberg Mekaniske. Dette er et finmekanisk selskap med ekspertise på tynnplatebearbeiding og komponentproduksjon. Selskapet jobber mye med produksjon av prototyper. Tamek er underleverandør til endel av MoReks kunder. Hele Hoff Gruppen har 72 ansatte, hvorav 32 i MoRek.

MoRek

I tillegg til Oslo-avdelingen har MoRek avdelinger i Larvik, Sandnes og Trondheim. Stensli er også daglig leder for datterselskapet MoRek AB i Hässleholm i Sverige.

- Fokus fremover blir å bygge en enda sterkere bedriftskultur, samt å øke distribusjonen, sier Stensli. - I Larvik tok vi i bruk nye lokaler ifjor høst. Larvik står som mal for en omstrukturering som etter hvert skal skje ved de andre anleggene. Felles for anleggene våre er at vi satser og tilrettelegger for opplæring av både kunder og eget personell.

Tungbilorientert

MoRek er fullstendig tungbilorientert. - De norske påbyggerne og tungbilverkstedene er de aller viktigste kundene våre, sier Stensli.

MoRek representerer en rekke kjente leverandører som Wabco, SAF, Rockinger, Kinnegrip og ExTe, samt flere andre.

Wabco er en av verdens fremste leverandører av bremsekomponenter, og MoRek har gjennom alle år vært kjent for å ha noe av landets beste kompetanse på bremseområdet. MoRek er også storleverandør av SAF-aksler til påbyggere og verksteder med en markedsandel på rundt 50%.

- For tiden satser vi sterkere på belysning og andre elektriske komponenter, sier Stensli. - Både arbeidslys og tilleggslys kommer i stadig større grad med LED-teknologi. Det går mye av disse produktene både til transport- og anleggssektoren. Vi jobber også for å få en sterkere stilling innenfor hengerfester fra Rockinger, og på bakløftere har vi et meget godt alternativ i Anteo. Verktøyskap av alle slag er en annen populær produktgruppe, og vi kan tilby tilbehør til både bil og sjåfør.

Dyktige teknikere

- Jeg vil gjerne trekke frem vår dyktige tekniske avdeling. Med teknisk sjef Ove Gråtrud i spissen, og med Magnar Sand, Dag Øystein Olsen og Ole Kristian Hansen på laget har disse karene en avgjørende betydning for å kunne gi våre kunder best mulig oppfølging i alt av tekniske spørsmål og opplæring. I tillegg har vi medarbeidere på salg og kundeservice med svært gode kunnskaper, sier Stensli.

- Når det gjelder aksler og bremser, er en tilhenger snart like komplisert som en lastebil. Det er viktig å ha høy kompetanse på slike områder. Vårt fremste mål er at MoRek skal fremstå som en kompetansebedrift på alle områder hvor vi opererer, sier Stensli.

Powered by Labrador CMS