Daglig leder i Lesja Bulldozerlag, Ann-Kathrin Storhaug von Rappe, og prosjektleder i Statens vegvesen, Arne Ola Stavseng,  signerte kontrakten på forskjæringene til vintertunnel mellom Indreeide og Korsmyra i på fylkesvei 63 i Møre og Romsdal.
Daglig leder i Lesja Bulldozerlag, Ann-Kathrin Storhaug von Rappe, og prosjektleder i Statens vegvesen, Arne Ola Stavseng, signerte kontrakten på forskjæringene til vintertunnel mellom Indreeide og Korsmyra i på fylkesvei 63 i Møre og Romsdal.

Har skrevet forskjærings-kontrakt

Lesja Bulldozerlag AS hadde den laveste prisen har nå skrevet kontrakt på å fjerne løsmasser og lage forskjæringene til tunnelen mellom Indreeide og Korsmyra.

Det er 13 registrerte snøskredpunkter på strekningen mellom Indreeide i Norddal kommune og Korsmyra i Stranda kommune i Møre og Romsdal. I et nytt veiprosjekt skal det bygges en 4,8 km lang fjelltunnel som vil sikre denne delen av fylkesvei 63 mot snøskred.

Se de åtte tilbudene på forskjæringene her.

Tunnelen mellom Korsmyra og Indreeide er det høyest prioriterte rassikringsprosjektet på fylkesveiene i Møre og Romsdal. Byggingen av selve tunnelen er planlagt fra høsten 2019 med ferdigstilling høsten 2022. Illustrasjon: Statens vegvesen

Statens vegvesen, som bygger tunnelen på oppdrag fra Møre og Romsdal fylkeskommune, har signert kontrakt med Lesja Bulldozerlag AS på første del av prosjektet. Entreprenøren har fått i oppdrag å gjøre klar tunnelinnslagene.

- Kontrakten med Lesja Bulldozerlag er på 12,7 millioner kroner. Dette arbeidet skal utføres i 2019, med oppstart i månedskiftet januar/februar, sier prosjektleder Arne Ola Stavseng.

Etter planen blir det oppstart på bygging av tunnelen høsten 2019, med ferdigstilling høsten 2022.

Forsiden nå