Renault T er annerledes og tøff på veien, særlig den høye varianten.
Renault T er annerledes og tøff på veien, særlig den høye varianten.

Interessante Renault T

Vi har vært på vår første prøvekjøring av den nye langtransportbilen fra Renault Trucks, Renault T. Det var bare synd at prøveturen ikke var lenger.

Det nye T-programmet fra Renault Trucks erstatter både nåværende Premium Road og Magnum. Den høye utgaven av T har helt flatt gulv og suverene plassforhold og fører arven videre fra Magnum. De mest innbitte Magnum-tilhengerne er sikkert ikke enige i den påstanden; for dem er det ikke noe som kan erstatte Magnum. Høye T har imidlertid den gode plassen og det tøffe utseendet, samt er blitt en betydelig mer moderne bil enn Magnum. Den høye utførelsen av T leveres med en 13-litersmotor på opptil 520 hk

Førerplassen i Renault T er moderne og byr på gode arbeidsforhold for sjåføren.
Førerplassen i Renault T er moderne og byr på gode arbeidsforhold for sjåføren.

To varianter 

Den lavere utgaven har en motortunnel på 20 cm, men fortsatt bedre plassforhold enn mange av konkurrentene. Tunnelen hemmer dessuten ikke bevegelsesfriheten innendørs på noe vis. Denne T-varianten kan også leveres med en 11-litersmotor og dekker dermed et bredere spekter av transportoppgaver.

AT.no har prøvd begge variantene på varierte veier i Normandie i Frankrike. Kjøreegenskapene er utmerkede, og man har det veldig bra som sjåfør i begge variantene. Nå som en tettmasket Volvo-organisasjon skal serve bilene her hjemme, burde ikke potensielle kunder være skeptiske til et fransk lastebilmerke som i tillegg har mye fra søsterselskapet Volvo i seg.

Du leser mer om vår prøvekjøring i septemberutgaven av Anlegg&Transport.

 

Forsiden nå