Bilde fra en av tålmodighetstestene fra Jetpak. Ta testen og utfordre vennene dine.
Bilde fra en av tålmodighetstestene fra Jetpak. Ta testen og utfordre vennene dine.

Jetpak tester din tålmodighet

Liker du å se maling tørke og blomster snu seg?

Jetpak ser det som sin oppgave å utrydde unødig venting ved å levere pakker punktlig til sine kunder. Siden det er så kjedelig å vente lanserer Jetpak «Tålmodighetstesten», en nettside der besøkeren sjekker hvor lenge de orker å se maling tørke og blomster som i realtid, snur seg mot solen.

Kampanjen går i de fire nordiske landene og er produsert av Masscreation.

Med budskap som «8.15 – Ikke mellom 8 og 15» peker Jetpak på punktlig levering for at folk skal slippe å vente.

- Folk er lei av å sitte hjemme og vente på leveranser og håndtverkere, sier Angelica Zwahlen, Campaign Manager hos Jetpak.

Regner ut tålmodigheten

På hjemmesiden «Tålmodighetstesten» kan besøkende se svært kjedelige filmer. I de timelange filmene kan man se maling tørke, blomster som snur seg mot solen og et rennende timeglass.

Til dette er det en timer som regner ut tid og tålmodighet.

- Våre undersøkelser viser at tålmodigheten aldri har vært lavere enn nå, som vi underholder oss med en gang vi har dødtid, sier Andreas Hogby, Planlegger hos Masscreation.

- Modig av Jetpak

For å vekke interesse for langfilmene har man laget filmtrailere som lover mer enn filmene gir.

På Youtube frister man seerne til å se skrekkfilmen «House of the drying paint», katastrofefilmen «Dull Impact» og den romantiske komedien «The turning flower».

- Vi fokuserer på programmatiske kjøp av levende bilder og display for å strekke rekkevidden og engasjementet i segmentene og målgruppene som har stor nytte av Jetpaks tjenester, sier Thomas Myrhed, Account Director & Digital Strategist hos MEC.

- Det høres kanskje rart ut, men det har vært kjempemorsomt å lage kjedelige filmer. Jetpak er virkelig modige som tør å ta sin kommunikasjon så langt, sier Henrik Levahn, Kreativ strateg hos Masscreation.

Forsiden nå