KANDIDAT: PSA - Peugeot Partner/Citroën Berlingo/Opel Combo: Dette er første gangen Opel samarbeider med sin nye eier, PSA, om en bilmodell. Bilene er helt nye, og bygger på den standardiserte EMP2-plattformen - som de fleste modellene fra den franske produsenten bygges på.
KANDIDAT: PSA - Peugeot Partner/Citroën Berlingo/Opel Combo: Dette er første gangen Opel samarbeider med sin nye eier, PSA, om en bilmodell. Bilene er helt nye, og bygger på den standardiserte EMP2-plattformen - som de fleste modellene fra den franske produsenten bygges på.

Kan bli årets varebil

På IAA i Hannover i september 2018 vil årets varebil 2019 bli kåret.

Prisen deles ut hvert år, og juryen består av nyttekjøretøyjournalister fra hele Europa. Norsk medlem i juryen er Anlegg& Transport ved Torbjørn Eriksen.

Flere av de aktuelle kandidatene er på norske veier, men noen må vi vente enda litt før vi får se.

KANDIDAT: Ford Transit Connect. Foto: 

Kandidatene

Ford Transit Connect: Bilen har fått en inn- og utvendig ansiktsløfting, nye drivlinjer og bedret oppkobling. Sync3 er også på plass i bilen.

Ford Transit Courier: Også denne modellen har fått nye drivlinjealternativer, samt oppfrisket front og nye interiørdetaljer.

KANDIDAT: Ford Transit Courier. Foto: 

Mercedes-Benz Sprinter: Dette er tredje generasjon av varebilen. Ved første øyekast kan det se ut som at kun fronten er ny, men alle de utvendige detaljene er faktisk endret for å optimalisere bilen. Innvendig har Mercedes gjort mye med interiøret og skreddersydd ulike dashbord for en rekke kundegrupper. Sprinter har også fått det helt nye MBUX-infotainmentsystemet som etter hvert kommer i alle Mercedes-modeller.

KANDIDAT: Renault Master Z.E. Foto: jean-brice lemal
KANDIDAT: Mercedes-Benz Sprinter. Foto: photo by Dirk Weyhenmeyer on behalf of Daimler AG

PSA - Peugeot Partner/Citroën Berlingo/Opel Combo: Dette er første gangen Opel samarbeider med sin nye eier, PSA, om en bilmodell. Bilene er helt nye, og bygger på den standardiserte EMP2- plattformen - som de fleste modellene fra den franske produsenten bygges på.

Renault Master Z.E.: Elektrisk variant av Master. Bilen er den første elektriske 3,5-tonneren som er tilgjengelig i Europa. I Norge må vi vente litt til før bilen er på plass, fordi versjonene for kaldt klima ikke er helt klare.

PS: Prisutdelingen skjer på vinnerens stand under merkets pressekonferanse på IAA 19. september.

Forsiden nå