Ny hovedentreprise lyst ut på Fellsprosjektet
Denne uken kunngjorde Statens vegvesen ny konkurranse om hovedentreprisen på FP1 Langset - Brøhaug på Fellesprosjektet E6-Dovrebanen. Anslått kontraktverdi er 1 milliard kroner.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Frist for å sende inn tilbud er satt til 11. oktober klokken 11.
Arbeidstart er satt til 15. november i år med f2016.
Veivesenet opplyser at dette inngår hovedarbeider:
- Ca. 6,3 km 4-felts E6, inkludert Korslundtunnelen på 2 x 630 m. Driving og sikring av tunnelen utføres i tidligere/pågående entreprise. Vann- og frostsikring i tunnelen skal utføres med betongelementer. SRO/elektroarbeider utføres som egne entrepriser.
- Ca. 4,2 km dobbeltsporet jernbane, Dovrebanen, inkludert Molykkja tunnel på 580 m. For jernbanen inkluderer dette alle underbygningsarbeider med underballast, føringsveier, kummer, rør, mastefundamenter, konstruksjoner med mer, unntatt alle jernbanetekniske fag. Vann- og frostsikring i tunnelen skal utføres med kontaktstøp. Driving og sikring av tunnelen utføres i tidligere/pågående entreprise.
- Konstruksjoner E6: Saltkleiva kulvert (ca. 28m), Ørbekk kulvert (ca. 44m) og søndre portaler Korslundtunnelen (2 x ca. 35m), 2 stk. tekniske bygg, støttemurer.
- Konstruksjoner Dovrebanen: portaler Molykkjatunnelen (ca. 25 m sør, ca. 30 m nord), 1 stk. teknisk bygg, støttemurer.
- Lokalveier (ca. 8,5 km), gang-/sykkel-veier inkl. «Mjøstråkk» i nedlagt Dovrebane (ca. 8,2 km).
- Diverse avbøtende tiltak i strandsonen.