Kontrakten omfatter beredskap, service og vedlikehold av ferje- og hurtigbåtkaier i Midt-Norge og Buskerud og har en varighet på fire år med mulighet for to års forlengelse. Illustrasjons
Kontrakten omfatter beredskap, service og vedlikehold av ferje- og hurtigbåtkaier i Midt-Norge og Buskerud og har en varighet på fire år med mulighet for to års forlengelse. Illustrasjons (foto: Anne Marit Øksenvåg Johansen, Statens vegvesen)

Mesta lavest på kontrakt med over 100 kaier

Statens vegvesen har mottatt seks tilbud på vedlikeholdskontrakten for ferje- og hurtigbåtkaier i Midt-Norge.

Kontrakten har en varighet på fire år med opsjon på to års forlengelse.

Kontrakten omfatter beredskap, service og vedlikehold av alle statlige og fylkeskommunale ferjekaier i Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag. Den gjelder også elleve hurtigbåtkaier i Møre og Romsdal og én i Nord-Trøndelag.

I tillegg skal det utføres service og beredskap på ferjekaiene Svelvik og Verket i Buskerud.

Innkomne tilbud:

EntreprenørTilbud (eks. mva.)
BMO Entreprenør117 480 000 kr
Nordvest Sveis106 576 154 kr 
Mesta   96 619 258,63 kr 
Secora141 977 147 kr 
Implenia Norge139 340 185 kr
SR Seaservice146 156 800 kr

 

Tilbudene skal nå gjennomgås og kontrollregnes. Planen er å tildele kontrakten i løpet av en måned. 

Kaiene i vedlikeholdskontrakten:

Møre og Romsdal

  • 65 ferjekaier
  • 11 hurtigbåtkaier
  • 1 hevbar bru

Sør-Trøndelag

  • 13 ferjekaier

Nord-Trøndelag

  • 13 ferjekaier
  • 1 hurtigbåtkai

 Buskerud

  • 2 ferjekaier

Forsiden nå