Mo og Arnstad i tunellduell
NLF-sjef Geir A. Mo møter samferdselsministeren ved Oslofjordtunnelen.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Brannen i Gudvangatunnelen og røykutviklingen i Byfjordtunnelen har gitt en kraftig påminnelse om risikoen forbundet med veitunneler. Det er bare et drøyt år siden Oslofjordtunnelen åpnet for alle tunge kjøretøy igjen, etter å ha vært stengt for denne kjøretøygruppen i ett år, som følge av brann i et vogntog.
Fjordkryssing
14. august er Marit Arnstad på valgkampbesøk i Akershus. I den anledning skal hun møte adm. direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund (NLF) ved Oslofjordtunnelen.
Der skal de snakke om fjordkryssing og bru som alternativ til nytt tunnelløp over Oslofjorden.
Må komme raskt
NLF er i utgangspunktet positive til bru fremfor tunnel, men er også opptatt av at utviklingen av transporttilbudet på tvers av fjorden skal komme på plass raskt. Prosjektering av et nytt tunnelløp er i gang, og kan være ferdigstilt i 2019. En bru vil være ferdig tidligst i 2026. Den endelige beslutningen om det blir nytt tunnelløp eller bru blir tatt i 2015.
STILLING LEDIG:
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll
-
Oilquick Norge AS søker mekaniker/reisende mekaniker - Anleggsmaskiner
Er du vår nye servicemekaniker?