Nå kan vinner-bilen kjøpes

Salget av International Pick-up Award 2016-vinner, Nissan Navara, er i gang.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Under utviklingen av nye Nissan Navara var hovedfokuset bedre komfort og mer raffinement samtidig som offroad-egenskapene, holdbarheten og lastekapasiteten ble opprettholdt.

Nye Nissan Navara Double Cab har ved hjelp av et helt nyutviklet 5-link springfjærbasert bakhjulsoppheng, fått «personbilkarakter hva gjelder kjøreegenskaper». Og det uten at det går på bekostning av de anerkjente terrengegenskapene, skriver Nissan i en pressemelding.

Modellen er også 20 kg lettere enn den forrige bladfjærversjonen. King Cab har en oppdatert versjon av bladfjærversjonen som ble brukt i forrige generasjon Navara. Firehjulsdriften bygger på forrige versjon.

Teknologi

I et segment som tradisjonelt sett har vært senere ute med å tilpasse seg de nyeste komfort- og sikkerhetsfunksjonene, setter denne pickupen ny standard for rimelig teknologi i bilen.

Around View Monitor (AVM) og nødbremser (FEB) er unikt på pickup-markedet, ifølge Nissan selv.

Electronic Limited Slip Differential (eLSD) er helt nytt på Navara, og er utviklet for å gi  tryggere og mer stabil kjøring. Andre sikkerhetsfunksjoner og praktiske egenskaper inkluderer cruisekontroll, Hill Descent Control (HDC), Hill Start Assist (HSA), nøkkelfri inngang, ryggekamera og parkeringssensorer.  

Motor og girkasse

Nissan Navara er designet og produsert på Nissans anlegg i Barcelona og tilpasset det europeiske markedet. Navara King Cab og Double Cab er designet for å «levere en solid, men allikevel sportslig stil».

Den nyeste generasjonen lanseres med valg mellom tohjuls- eller firehjulsdrift, og valget mellom en standard sekstrinns manuell girkasse eller sjutrinns automatgirkasse.

NP300 Navaras nye 2,3 liters dCi-motor er opptil 24 % mer effektiv enn forrige generasjon. Motoren er tilgjengelig i to versjoner –  160 hk og 190 hk – og for første gang i dette segmentet leveres det nå en motor med twin turbo.

Powered by Labrador CMS