Teknisk sjef fra Nasta Knut Gaarde mottok prisen på vegne av Nasta. På bildet er også to representanter fra Kiesel – den tyske forhandleren (til venstre), Knut Gaarde fra Nasta og CMD - forhandleren i Israel (lengst til høyre).
Teknisk sjef fra Nasta Knut Gaarde mottok prisen på vegne av Nasta. På bildet er også to representanter fra Kiesel – den tyske forhandleren (til venstre), Knut Gaarde fra Nasta og CMD - forhandleren i Israel (lengst til høyre). (Foto: Nasta)

Nasta best på service i Europa

Nasta AS har mottatt prisen «Best Service Performance Award 2015» i konkurranse med Hitachi-forhandlere i Europa og Nord-Afrika.

I slutten av april møttes servicesjefer hos Hitachi-forhandlere i Europa og Nord-Afrika til en samling på hovedkontoret til Hitachi Construction Machinery Europe (HCME) i Amsterdam.

Her ble Nasta tildelt prisen «Best Service Performance Award 2015». Dette er en pris som deles ut med bakgrunn i kompetanse og resultater innen deler og servicetjenester.

- Prisen blir lagt svært godt merke til i Hitachi-familien, og for eksempel ble sterke forhandlere som Kiesel (Tyskland) og CMD (Israel) denne gangen henvist til andre- og tredjeplass. Dette er rett og slett en anerkjennelse til hele Nasta-organisasjonen, sier adm. direktør i Nasta, Tom Johansen. 

Oppskriften

I Larvik ble prisen mottatt med stor jubel. Ettermarkedssjef hos Nasta, Lasse Kaupang, mener at oppskriften bak suksessen er «godt motiverte medarbeidere, med høy kompetanse, som er opptatt av kundenes ve og vel».

I en pressemelding skriver Nasta: «Nasta har en sterk teknisk avdeling som støtter servicemekanikerne i hverdagen. Nasta har et landsdekkende serviceapparat i jevn vekst  - samtidig som vi kan tilby markedets beste serviceavtale.»

«Det enkle er ofte det beste»

Torstein Strømmen, serviceavtale-ansvarlig hos Nasta, legger til:

- Vi har de siste årene bygget opp et serviceavtale-system som er basert på prinsippet «det enkle er ofte det beste». Vi tilbyr i hovedsak serviceavtale med utvidet fullgaranti (for nye maskiner). Kunden har mulighet til å velge varighet på avtalen i år/timer. Kundene har også skjønt hvor god serviceavtalen vår er – det tegnes p.t. serviceavtale på 85 % av alle nye maskiner som belter eller ruller ut fra Nasta.

Forsiden nå