Doosan DA40 i torturløypa rundt fabrikken da den nye modellen ble lansert for markedet i fjor.
Doosan DA40 i torturløypa rundt fabrikken da den nye modellen ble lansert for markedet i fjor.

Nye Doosan-dumpere til Hæhre

I kjølvannet av Alpine Bau-konkursen og mer arbeid på Fellesprosjektet, har Hæhre Entreprenør AS bestilt 8 nye Doosan DA40 dumpere fra Rosendal Maskin AS.

overta resten av drivingen av Korslund og Molykkja-tunnelen og traséen på E6

- Vi tok beslutningen om å ruste opp dumperparken umiddelbart etter at det ble klart for å med skjæringen inn mot Morskogen etter Alpine Bau, sier Albert K. Hæhre til AT.no.

- Jeg har akkurat tråkket gjennom linjen og sett at karene våre allerede har startet riggingen. Vi tar sikte på å komme i gang med arbeidene i juli/august.

En alltid opptatt Albert Hæhre, fotografert i vanlig positur, har sagt ja til mer arbeid på Fellesprosjektet og har bestilt 8 nye Doosan-dumpere.
En alltid opptatt Albert Hæhre, fotografert i vanlig positur, har sagt ja til mer arbeid på Fellesprosjektet og har bestilt 8 nye Doosan-dumpere.

Doosan-dumperne kommer i september 

De åtte nye Doosan DA40 rammestyrte dumperne vil bli levert fra begynnelsen av september og utover i måneden. Fra før har Hæhre åtte Doosan 40-tonnere i tillegg til de mindre Doosan DA30/31, og entreprenøren har fått god erfaring med maskinene.

- Doosans siste serie har vært meget vellykket. Dumperne har gått uten problemer. Spesielt det nye fjæringsopplegget skryter førerne av. Derfor var det naturlig å følge opp med nye 40-tonnere, sier Hæhre.

Gledelig feriebudskap

Styreformann Kåre Rosendal i Rosendal Maskin AS hadde pakket kofferten og var ferieklar da bekreftelsen på dumperne kom.

- Det ble en god innledning på en etterlengtet ferie, og jeg kan bekrefte at gleden er minst like stor hos Ole Marius (daglig leder). Det blir en god sommer for begge, sier styreformann Kåre.

Dumperne vil bli levert rett fra fabrikken i Elnesvågen etter hvert som Hæhre Entreprenør ønsker å ta dem ut. Maskinene er standard «Hæhre-utrustet», med andre ord så fullspekket de kan bli.

Smilene hos Kåre og Ole Marius Rosendal satt løst da de ble fotografert på Vei og Anlegg, og de er ikke mindre etter Doosan-bestillingen.
Smilene hos Kåre og Ole Marius Rosendal satt løst da de ble fotografert på Vei og Anlegg, og de er ikke mindre etter Doosan-bestillingen.

Forsiden nå