Hans Christian Trollås og Peter Aanes (bak) ved 1000-litersutgaven av TransMaster med oppbevaringsrom. I denne tanken kan man frakte 1000 liter diesel uten å ha ADR-kompetansebevis for frakt av farlig stykkgods langs vei.
Hans Christian Trollås og Peter Aanes (bak) ved 1000-litersutgaven av TransMaster med oppbevaringsrom. I denne tanken kan man frakte 1000 liter diesel uten å ha ADR-kompetansebevis for frakt av farlig stykkgods langs vei.

Nye tanker fra Vera Tank

Nå har Vera Tank AS fra Sandefjord kommet med nye TransMaster- og DTD-tanker.

TransMaster er laget for transport av drivstoff som stykkgods på bil. Tanken er tilgjengelig i 1000-, 2000- og 3000-liters utgave. Alle størrelsene kan kjøpes med eller uten oppbevaringsrom med frontdør.

-Den nye versjonen med oppbevaringsrom er noe vi vet mange har behov for, sier selger Hans Christian Trollås i Vera Tank.

ADR-bestemmelsene for frakt av farlig gods på vei gjelder for alle tanker opptil 3000 liter. Disse tankene må være ADR-godkjente.  Er tanken mer enn 1000 liter må sjåføren i tillegg ha ADR-kompetansebevis.

På 1000-literen slipper man med andre ord å ha dette beviset når man frakter containeren langs veien med diesel.

TransMaster har innertank med ytterbeholder som kan samle opp spill og søl. Dette reduserer også faren for kondens på tanken. Den leveres med løfteører, 4-veis løftemulighet for truck, låsbart lokk, nivåmåler og sikkerhetsventil.

Stasjonær dieseltank

Vera Tank har også nylig lansert en ny versjon av de stasjonære dieseltanklene i DTD-serien. Nytt på disse er at påfyllingen er på toppen av tanken, at alt utstyret er bygget inn i den runde formen, og at de kan leveres med slangetrommel på 10 eller 14 meter.

DTD-serien kan leveres med tankvolum på 1340 liter, 2350 liter, 3500 liter og 5000 liter. Alle har doble vegger for å hindre kondensproblemer med drivstoffet. Et eget vannfilter renser også drivstoffet for vann før det havner i tanken på kjøretøyet.

Samarbeid med drivstoffleverandører

Statoil og Uno-X' kunder får rabatter på Vera sine tanker når de handler drivstoff hos disse.

-Dette er en anerkjennelse fra leverandørene på at vi leverer kvalitet. Vi er veldig stolte av å samarbeide med drivstoffleverandørene, sier selger Peter Aanes i Vera Tank.

Den største versjonen av Vera Tanks stasjonære DTD-serie rommer 5000 liter drivstoff. DTD-tankene er laget i slagfast dobbeltvegget plast. Hans Christian Trollås (t.v.) og Peter Aanes har tro på at denne vil slå an i markedet.
Den største versjonen av Vera Tanks stasjonære DTD-serie rommer 5000 liter drivstoff. DTD-tankene er laget i slagfast dobbeltvegget plast. Hans Christian Trollås (t.v.) og Peter Aanes har tro på at denne vil slå an i markedet.

   

Forsiden nå