Digitaliseringsaktøren GS1 nå ansetter Knut Mathisen som Industry Development Manager (IDM).

Satser på bygg-, anlegg- og eiendomsbransjene

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Økt fokus innen bygg og anlegg gjør at digitaliseringsaktøren GS1 nå ansetter Knut Mathisen som Industry Development Manager (IDM). Mathisen kommer fra stillingen som markedssjef eBusiness i Optimera.

- Knut besitter tung erfaring innen digitalisering og eCommerce fra en rekke bransjer og kjenner utfordringen innen bygg, anlegg og eiendom godt. Som senior IDM vil Knut passe godt inn i vår organisasjon, hvor kompetanse om arbeidsprosesser, teknologi og digitalisering utgjør store deler av GS1 Norway sitt fundament, sier administrerende direktør i GS1 Norway, Geir Paulsen.

Kommer fra Optimera

Mathisen kommer fra stillingen som markedssjef eBusiness i Optimera, hvor han blant annet har hatt ansvaret for Optimeras digitale satsning mot entreprenører og byggmestere. Mathisen har utover dette hele 18 års erfaring fra leder- og spesialiststillinger innen digitalisering og eCommerce fra SAS, Telenor og Bouvet.

- Bransjens fokus på miljøkrav, bruk av BIM i byggeprosess og digitalisering for å øke kvalitet og redusere kostnader gjør det viktig å øke kunnskapen om hvordan GS1-standarder kan brukes i hele verdikjeden, sier Knut Mathisen.

Mathisen mener GS1-systemets globale fokus på et stort antall bransjer og sektorer gir unike muligheter til å hente beste-praksis som kan overføres til BAE-næringen.

- GS1-standarder er en helt sentral del i den digitale grunnmuren bransjen må bygge for å lykkes med innovasjon og effektivisering. Jeg mener bestemt at våre standarder kan bidra til mer effektiv byggeplasslogistikk og sikre entydig vareidentifisering i BIM prosesser, sier han.

Over 110 land

GS1 er en non-profit-organisasjon med tilstedeværelse i over 110 land.

GS1 er eid av over 2,5 million medlemmer og forvalter en rekke standarder for identifikasjon, datafangst og elektroniske transaksjoner.

I Norge har GS1 vært representert i 40 år. Her er dagligvarebransjen er den største brukeren, og bransjen utgjør drøyt 40 prosent av GS1 Norways 6500 medlemmer.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS