HENTE- OG LEVERINGSSENTRAL: Ramirent har etablert en egen digital hente- og leveringssentral på Alnabru. – Det betyr at hvis du bestiller et produkt før 15.00 på dagtid så kan det hentes ut når som helst på døgnet, sier kundesenterleder Arne Tønsberg.

- Tilgjengelighet helt avgjørende

En ny undersøkelse viser, følge Ramirent, at tilgjengelighet og kompetanse er det som er mest avgjørende for de som skal leie maskiner og utstyr.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Ramirent Norge lanserer derfor nå et helt nytt «Alltid tilgjengelig»-konsept.

Utleieselskapet, som med sine 34 kundesentre er landets største aktør innen utleie av maskiner og utstyr, gjennomførte nylig selv en undersøkelse for å finne ut hva som var de aller viktigste kriteriene ved leie av maskiner og utstyr.

«Alltid tilgjengelig»-konsept

- I undersøkelsen har vi, i tillegg til vår egne kunder, spurt en rekke aktører i bransjen om hva som er mest avgjørende. Svarene er svært entydige. Det er tilgjengelighet og kompetanse som er det som teller enten det handler om små, mellomstore eller store kunder og bedrifter, sier Senior Customer Sales Manager Fredrik Brandal i Ramirent Norge som nå har lansert et nytt konsept som heter «Alltid tilgjengelig» der hovedfokuset er på markedet i Stor-Oslo-området.

- I tillegg til kompetanse dreier det seg blant annet om tilgjengelighet i form av raske svar, rask respons og rask løsning, og så handler det selvsagt om tilgjengelighet på maskiner og utstyr. For kundene våre i Stor-Oslo-området er nemlig tilgjengelighet til maskiner og utstyr døgnet rundt ekstremt viktig for lønnsomheten, og i Ramirent tar vi nå konsekvensene av dette. Vårt mål er å befeste vår posisjon som de mest tilgjengelige i bransjen, påpeker Brandal.

Svargaranti

Ett av Ramirents mest ambisiøse mål, er å gi svargaranti på telefon innenfor åpningstid.

- Telefonen er fremdeles det viktigeste kontaktpunktet i denne bransjen, og vi er jo 420 svært kompetente problemløsere i Ramirent Norge som er klare til å svare på telefon og hjelpe til så raskt vi kan. I tillegg har vi tilgang til landets største maskin- og utstyrspark. Har vi ikke det kundene spør om, så skaffer vi det, sier kundesenterleder Arne Tønsberg i Ramirent på Alnabru.

Han påpeker at de nå også har gjort det enklere å hente og levere utstyr utenom åpningstidene.

Henting og levering utenfor åpningstid

- Vi har etablert en digital hente- og leveringssentral på Alnabru. Det betyr at hvis du bestiller et produkt før 15.00 på dagtid så kan det hentes ut når som helst på døgnet. Og når det gjelder levering av utstyr tilbake så kan det gjøres uanmeldt og når som helst på døgnet, opplyser Alnabru-sjefen.

Et annet tiltak Ramirent nå gjennomfører for å øke tilgjengeligheten ytterligere, er ekspresslevering:

- Vi vet at tid er penger, og derfor har Ramirent innført en ordning med ekspresslevering av mindre maskiner og utstyr innen en time i Oslo-området i tillegg til at vi har døgnleveranse slik at alle døgnets timer blir utnyttet. Ramirent ønsker å være den samarbeidspartneren som “kjører” den ekstra mila, sier Tønsberg.

Ny kundeportal

Nå lanserer Ramirent også en egen app der kundene kan sjekke hvor utstyr er tilgjengelig.

Markedssjef Belinda Sandberg opplyser at Ramirent nylig også lanserte både en helt ny nettside og en ny kundeportal hvor kunder kan registrere seg og få oversikt over hvilke produkter de har på leie, hvor de kan returnere maskiner og utstyr og samtidig ha full kontroll på ubetalte og betalte fakturaer.

- Alle de tiltakene vi nå har gjennomført vil gjøre kundereisen i Ramirent enklere, mer oversiktlig, raskere og ikke minst mer effektiv, forklarer Sandberg.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS