Daglig leder Tom Erik Spartveit i Nor Slep AS med en Nor Slep SL-28KT kroktippslep med tipprammelås (markert med gult). Dette leveres som standard på krokhengere med tippramme.
Daglig leder Tom Erik Spartveit i Nor Slep AS med en Nor Slep SL-28KT kroktippslep med tipprammelås (markert med gult). Dette leveres som standard på krokhengere med tippramme. (Foto: Hans Kristian Barbøl)

Tipprammelås til krokhenger

Nor Slep har nå tipprammelås til krokhenger som standard.

- Vi merker at kundene er mer opptatt av sikkerhet på krokbiler og -hengere nå enn for fem år siden. Myndighetene er også i ferd med å utarbeide nye regler for økt sikkerhet på transport av krok-containere. Vi ønsker å være i forkant av utviklingen. Derfor får våre tilhengere nå tipprammelås som standard, sier daglig leder Tom Erik Spartveit i Nor Slep AS.

Selskapets tilhengere og påbygg settes sammen i Polen. Men alt konstrueres i Norge: Selskapet har to ingeniører ved hovedkontoret i Sandefjord som står for konstrueringen av påbyggene og tilhengerne.

- Så vi har full kontroll i forhold til norsk og europeisk regelverk, samt forandringer som gjøres underveis og videreutvikling. Også alle komponenter spesifiseres og bestilles fra våre norske underleverandører, noe som sikrer nordiske spesifikasjoner, kompetanse på ettermarked og ikke minst tilgjengelige reservedeler. Dette innebærer at komplette produksjonstegninger og dokumentasjon kommer fra oss før produksjonsstart. Det er kun den fysiske sammensettingen som gjøres i Polen, under kontroll av våre ingeniører, sier Spartveit.

Nor Slep hadde en stor stand på Transport 2016 i Lillestrøm i juni sammen med ARKA, Rolands, ARKA Rogaland og Transrep. Alle selskapene inngår i Strømberg Gruppen og er medlem av Påbyggergruppen i Norsk Industri.

Forsiden nå