FORSMAK PÅ NY JOBB: Kommende direktør i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy Per Ragnar Johansen møtte fagpressen på en pressekonferanse onsdag.
FORSMAK PÅ NY JOBB: Kommende direktør i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy Per Ragnar Johansen møtte fagpressen på en pressekonferanse onsdag.

Tjuvstart på toppjobben

ØSTMARKSETRA (AT.no) Per Ragnar Johansen tjuvstartet onsdag på jobben som ny direktør for Mercedes-Benz Nyttekjøretøy.

Tirsdag ettermiddag ble det kjent at Bertel O. Steen AS har gjort flere endringer i ledelsen i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy (MBN). Johansen blir ny direktør med virkning fra 1. januar, men allerede onsdag fikk han anledning til å presentere seg selv overfor fagpressen. Hvert år inviteres fagpressen til pressekonferanse og julelunsj på Østmarksetra.

Les mer om endringene: Styrker Mercedes-Benz Nyttekjøretøy

- Jeg er heldig som får dette ansvaret. Det er en spennende utfordring, jeg gleder meg til å ta fatt på jobben og jeg ser mange muligheter for Mercedes-Benz Nyttekjøretøy, sier den nye direktøren.

Selskapet har brukt mye tid og ressurser på omorganisering. Blant annet er lastebilselgerne ansatt sentralt hos importøren, en prosess som har tatt mye tid og som ikke er avsluttet ennå. Johansen nevnte spesielt at selskapet har styrket satsingen mot flåtesalg og at dette nå bærer frukter.

For lastebiler sier Johansen at Mercedes-Benz Nyttekjøretøy har mål om å klare 20% markedsandel, men at dette vil ta tid. Året ser ut til å ende på 13,5% og målet for 2015 er 16% av et forventet totalmarked på 4400 lastebiler over 6 tonn. Volvo blir vinneren i år med Scania på en god nummer to og Mercedes-Benz på 3.plass.

Når det gjelder varebil har MBN et mål om å klare 8,3% markedsandel i 2015 ut av et forventet totalmarked på 30.000 varebiler. I år ser Mercedes-Benz Nyttekjøretøy ut til å havne på 8,1% markedsandel.

 

Forsiden nå