TRE MASKINER: Når man ser hva som sitter i fronten på de tre Ljungby-hjullasterne som er levert til Tromsø, er det liten tvil om hvilke arbeidsoppgaver som venter.
TRE MASKINER: Når man ser hva som sitter i fronten på de tre Ljungby-hjullasterne som er levert til Tromsø, er det liten tvil om hvilke arbeidsoppgaver som venter.

Tre Ljungby til Tromsø

Brubakken har etablert seg med eget servicenett i Troms og Finnmark.

Brubakken har i en tid hatt agenturet på de svenske hjullasterne Ljungby i Norge, og selskapet har bygget opp organisasjonen.

- Nå var det på sin plass å organisere seg med eget servicenett i de to nordligste fylkene, sier driftssjef Frank Børre Johnsen i Brubakken AS.

I første omgang er to personer, i Alta og Tromsø, tilknyttet de nordligste fylkene. Disse vil håndtere begge fylkene, men Brubakken har i tillegg stasjonert ut servicebiler på strategiske plasser. Tanken bak disse bilene er at personell kan fly inn og ta med seg bilen ut på oppdrag. Med et servicenett og en delelogistikk som fungerer, håper Brubakken å bli en partner for eksisterende og nye kunder i regionen.

- Det har startet godt. Vi har levert Ljungby hjullaster til tre forskjellige kunder i Tromsø, og alle kan bekrefte at valget falt på Ljungby og Brubakken fordi kvalitet, komfort, krefter og service var det som sto øverst på ønskelisten, sier produktsjef Jan Otto Finne i Brubakken. Han har ansvaret for Ljungby.

Maskinene Brubakken har levert er to 11 tonns Ljungby L11 231 med hk og lock-up (til Maskin & Eiendom AS - ved Georg Jensen - og til Halgeir Rognmo). I tillegg har Ljungby-importøren levert en 13 tonns Ljungby L13 med 300 hk, lock-up og hyttefjæring til Maskinentreprenør Kurt Sandnes AS ved Kurt Sandnes.

I en pressemelding skriver Brubakken at hydraulisk hyttefjæring er en nyvinning som Ljungby er alene om. Løsningen gir sjåføren meget god komfort og er et tilskudd som gjør lange dager bak rattet til en bedre opplevelse.

Forsiden nå