Styring: En FMX 540 8x4 Gruvebil med en teknisk nyttelast på 38 tonn og Volvos dynamiske styring.
Styring: En FMX 540 8x4 Gruvebil med en teknisk nyttelast på 38 tonn og Volvos dynamiske styring. (Foto: Volvo)

Trucks og Construction sammen på stand

Volvo Trucks kjører til Bauma med deler av «anleggs-rangen» og stiller ut sammen med Volvo Construction Equipment.

- Det er først og fremst Volvo FMX, spesielt konstruert for oppgaver innen anleggssektoren og med konvensjonell og effektive diesel-drivlinje, som passer best for majoriteten av våre kunder i dag. Vi vil vise utviklingen innenfor elektromobilitet og demonstrere at vi gjør oss klare for fremtiden. Vi har teknologien klar - det blir et godt konkurransemessig valg for våre kunder, sier Roger Alm, president i Volvo Trucks.

Under Bauma vil selskapet vise frem alternative drivlinjer med LNG og også elektrisk drift for anleggsrelaterte produkter.

Volvo viser at LNG også er et utmerket drivstoff for anleggsplasser hvor det ofte stilles krav til lavutslipp under anbud. De første eksemplarene av Volvos elektriske lastebiler vil også begynne å rulle ut til kunder i løpet av 2019. Foto: Volvo

I løpet av det siste året er det også vist frem en stor utvikling innenfor fjernstyring av bilene samt videreutvikling av Volvos Dynamic Steering og ikke minst Crawlergiret i I-Shift girkassen.

Luftfjæring for anlegg og tandem aksel-løft og automatisk grepskontroll vil det også være mulig å få mer informasjon om i München.

Forsiden nå