Ny og gammel Unimog med frontlaster og kran klar for nye oppdrag i Köln-området.

Unimog med frontlaster

Unimog er kjent for å være en fleksibel transport-/arbeidsmaskin.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Unimog-ene til Wasserstraßen- und Schifffahrtsamt Köln (WSK), som er myndighet for trafikk på elva Rhinen i Köln, Tyskland, er intet untak. De er utstyrt med kraner og frontlastere. Det gjør dem særdeles fleksible.

WSK er ansvarlig for å holde den offentlige vannveien åpen i Köln-området og at det er sikkert å ferdes på elva. Organisasjonen kjøpte sin første Unimog (U 400) i 2008. Denne har fungert godt, og i mars 2018 var det overlevering av en til med samme oppsett, en U 427.

Nykommeren har en seks-sylindret Euro VI-motor (OM936 LA) med volum på 7,7 liter. Den yter 200 kW og har maks. dreiemoment på 1100 Nm.

Ny og gammel Unimog med frontlaster og kran klar for nye oppdrag i Köln-området.

U427-en er ustyrt med en Hauer POM-RX-500 frontlaster og en Palfinger PK9002 EH kran.

Powered by Labrador CMS