Volvo FlexiGold-kontrakten gir kundene et fleksibilitetsområde på 40 prosent, der årlig kjørelengde kan overstige eller ligge under den avtalte kjørelengden med 20 prosent.

Volvo lanserer fleksibel servicekontrakt

- Volvo FlexiGold vil bidra til å forbedre kundenes månedlige kontantstrøm, ved å betale kun for det de faktisk kjører, noe som gjør akkurat denne løsningen unik i markedet, sier Karstein Ahlin, fungerende administrerende direktør i Volvo Norge.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Volvo Trucks introduserer nå Volvo FlexiGold, en ny bruksbasert servicekontrakt der månedlige avgifter er på linje med den faktiske kjørelengden. Dette betyr at transportører har større fleksibilitet til å tilpasse driften etter markedsforhold og etterspørsel.

- Vi har sett på en løsning hvor vi avregnet hele kontrakten etter endt leasingperiode, men vi ønsket en løsning som ga våre kunder enda mer fleksibilitet. I en bransje vi vet har tøffe marginer og varierende arbeidsmengde fra måned til måned er kundenes kontantstrøm viktig, sier Ahlin.

Fleksibilitetsområde på 40 prosent

- Mange transportselskaper har kortsiktige avtaler med sine kunder eller opererer i uforutsigbare og svingende markeder. De uttrykker et behov for større fleksibilitet når det gjelder servicekontrakter. Vi har nå teknologien til å gjøre dynamiske og tilkoblede løsninger som dette mulig, sier Volvo Norge-sjefen.

Volvo FlexiGold-kontrakt

  • Bruksbasert servicekontrakt. Både vedlikeholdsaktiviteter og månedlig avgift følger den faktiske kjørelengden. 
  • Tilbyr et fleksibilitetsområde på 40 prosent for din estimerte årlige kjørelengde.
  • Volvo FlexiGold tilbyr samme dekning og driftstid som Volvo Gold-kontrakten.
  • Spesielt egnet for bedrifter med sesongbaserte endringer og en variert arbeidsmengde fra ett år til et annet.
  • Ingen ekstra fakturering eller papirarbeid for å overskride kjørelengden på slutten av året.

Volvo FlexiGold muliggjøres ved at bilen kommuniser kjørelengde i sanntid med Volvo Trucks. Kontrakten skal gi kundene et fleksibilitetsområde på 40 prosent, der årlig kjørelengde kan overstige eller ligge under den avtalte kjørelengden med 20 prosent.

Hver månedlige faktura er basert på den faktiske kjøringen for den måneden, «uten ekstra fakturering eller papirarbeid for å overskride kjørelengden på slutten av året (innenfor fleksibilitetsområdet)», opplyser Volvo. Dette gjør den egnet for kunder som jobber med sesongbaserte endringer og varierende etterspørsel. 

- Ganske enkelt, hvis du kjører mindre, betaler du mindre og omvendt. Volvo FlexiGold tilbyr samme dekning og driftstid som en Volvo Gold-kontrakt, til samme forutsigbare kostnader, men med mye større fleksibilitet til å tilpasse seg endrede forretningsbehov, sier Ahlin.

- En ny dimensjon i tilbudet

Volvo Gold-kontrakten er Volvo Trucks' mest omfattende servicekontrakt og omfatter forebyggende vedlikehold og tilkoblet serviceplanlegging samt alle lastebilreparasjoner.

- Den raske utviklingen av tilkoblede tjenester gir transportører helt nye måter å øke kjøretøyets driftstid på og optimalisere kjøretøyutnyttelsen. Ved å legge til fleksibilitet i betalingsmodellen legger vi til en annen dimensjon i tilbudet vårt, sier Anna Müller, visepresident, Service Market & Retail, Volvo Trucks Europe.

- I Norge opplever vi at våre Volvo Gold-kunder er svært fornøyde, sier Ahlin, og vi gleder oss til å tilby FlexiGold, en kontrakt vi tror vil bli kundenes nye favoritt.

Volvo FlexiGold servicekontrakt vil være tilgjengelig i Norge fra 1. januar 2020.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS