Volvos tøffeste test

Volvos tøffeste test

Volvo Trucks fortsetter sin reklamesuksess med en ny oppfølger til Jean Claude van Dammes The Epic Spilt. Se video her.

Lastebilprodusenten Volvo har de siste årene satset hardt på egenprodusert videomarkedsføring på nett. Størst suksess hadde de med Jean Claude van Dammes «The Epic Split», der han går ned i spagaten mellom to lastebiler.

Nå kommer det Volvo selv kaller for sin tøffeste test noensinne. Denne gangen er det anleggsbilen FMX som skal settes på prøve.

Møter liten jente

I en kort trailer (!) til hovedfilmen viser kun bilder av en FMX som står ansikt til ansikt en liten jente. Nøyaktig hva som er konseptet i videoen vil ikke Volvo ut med, men ifølge Volvo Trucks selv er denne nye filmen muligens den tøffeste de har gjennomført så langt.

Se teaseren øverst.

- Med vår kommende livetest vil vi demonstrere over for folk, hvor mye Volvo FMX faktisk kan klare, sier Ingela Nordenhav, direktør for global markedsføring og kommunikasjon hos Volvo Trucks.
- Med vår kommende livetest vil vi demonstrere over for folk, hvor mye Volvo FMX faktisk kan klare, sier Ingela Nordenhav, direktør for global markedsføring og kommunikasjon hos Volvo Trucks.

- Vi har lansert en rekke nye funksjoner til Volvo FMX i løpet av det siste året, dette er med på å gjøre lastebilen uovervinnelig i forhold til styrke og trekkraft. For å vise folk hvor mye lastebilen er i stand til å klare, gjennomfører vi den tøffeste testen vi klarte å komme på, sier Ingela Nordenhav, direktør for global markedsføring og kommunikasjon hos Volvo Trucks.

Les også: Engelien slutter i Volvo«Bygdetullingen» som ble administrerende direktør i Volvo Norge, Erik Engelien, trekker seg tilbake til Valdres.

Flere suksesser

Tidligere har Volvo hatt reklamefilmer med en ballerina som går på line mellom to biler, en der Volvo-sjef Claes Nilsson blir hengt opp i en kran og en der et hamster styrer en lastebil.

Filmserien har blitt en kjempesuksess, og er blitt sett over 100 millioner ganger på YouTube og er blitt delt åtte millioner ganger online.

Hva den nye testen faktisk går ut på, blir avslørt 3. desember når filmen har premiere på Volvo Trucks egen YouTube-kanal.

Forsiden nå