Med en slik bil kunne man ønske seg en noe mer liberalpolitikk for kjøring i terrenget.
Med en slik bil kunne man ønske seg en noe mer liberalpolitikk for kjøring i terrenget.

VW Amarok Canyon lansert på IAA

Det kan virke som om VW ønsker å gå rett i strupen på Ford Ranger Wildtrak når de nå lanserer Amarok Canyon. Bilen lanseres som Wildtrak med oransje lakk og sorte detaljer, en riktig stilig kombinasjon.

Interiøret i Volkswagen Amarok Canyon skiller seg ut fra andre Amarok-modeller.
Interiøret i Volkswagen Amarok Canyon skiller seg ut fra andre Amarok-modeller.

Bilen er basert på Trendline spesifikasjonene og lakken heter kobber orange, en farge som kun er tilgjengelig for Canyon modellen. Baklysene er tonet noe mørkere, dekkene er av offroad-type, veltebøylen, sidebeskyttelsen og hjulbuene er i sort. Beskyttelsen under motoren er lakkert i bilens farge og enkelte interiørdetaljer er endret for denne modellen. I tillegg til de spesielle fargene er det en lysskinne på taket, men denne er riktignok å finne på listen over ekstrautstyr.

Canyon utstyres med et rulletrekk over lasteplanet som er i blank-sort farge.

Trekket over lasteplanet er lakkert i blank sort.
Trekket over lasteplanet er lakkert i blank sort.

Bilen leveres standard med 17ˮ «Roca» alu-felger med 245/70 R 17 AT dekk, men kan også utstyres med 18ˮ felger med landeveisdekk dersom det er ønskelig. I begynnelsen av 2013 vil denne spesialmodellen også bli tilgjengelig i Reflex-sølv, Naturgrå og Sand-beige-lakk. Som et alternativ til veltebøyle og lasteplandeksel vil Canyon også leveres med hardtopp.

Canyon leveres med begge motoralternativer samti alle drivlinjekonfigurasjoner. Samtidig vil 122 hk motoren i Amarok oppgraderes til en 140 hk motor, fikk vi opplyst under IAA.

Amarok med blank sort veltebøyle.
Amarok med blank sort veltebøyle.

 

Forsiden nå