VW viser bredde

VW viser bredde

Det er utrolig hva man kan gjøre med en folkevogn. Se alle bildene.

På IAA hadde Volkswagen 62 biler som hadde vært innom en påbygger utstilt. 

Rundt halvparten av alle nyttekjøretøy som leveres gjennomgår en eller annen form for konvertering før kunden får den. 

Og med sin stand viste Volkswagen bredden i hva som kan gjøres med produsentens ulike biler.

Her er en liten kavalkade:

Mange mindre virksomheter innenfor matvarebransjen, blomster og medisindistribusjon trenger små kjølebiler. Med kjøleinnredning i standard Transporter med flatt tak og akselavstand på 3000 eller 3400 mm får man et kjølerom med lengde på 2,57 meter. Kerstner kjøleaggregat har en effekt på 1006 watt og øker totalhøyden minimalt. Det finnes også en frysevariant.
Mange mindre virksomheter innenfor matvarebransjen, blomster og medisindistribusjon trenger små kjølebiler. Med kjøleinnredning i standard Transporter med flatt tak og akselavstand på 3000 eller 3400 mm får man et kjølerom med lengde på 2,57 meter. Kerstner kjøleaggregat har en effekt på 1006 watt og øker totalhøyden minimalt. Det finnes også en frysevariant.

Coolly er en ny frysebil (temperatur ned til -18oC) bygd på Transporter-chassis modifisert av Al-KO. Det senker høyden med 15 cm. Påbygget tar fire europaller og har en nyttelast på 1200 kg. Innlastingshøyden er bare 75 cm, mens totalhøyden er 2,6 meter.
Coolly er en ny frysebil (temperatur ned til -18oC) bygd på Transporter-chassis modifisert av Al-KO. Det senker høyden med 15 cm. Påbygget tar fire europaller og har en nyttelast på 1200 kg. Innlastingshøyden er bare 75 cm, mens totalhøyden er 2,6 meter.

Med en fleksibel innredning fra Flexmo blir Caddy en hendig håndverkerbil med god lastekapasitet, ettersom innredningen bare veier ca. 180 kg. Den er moduloppbygd, og man kan velge mellom hyller, skuffer, verkstedinnredninger og gulvutførelser i rikt monn.
Med en fleksibel innredning fra Flexmo blir Caddy en hendig håndverkerbil med god lastekapasitet, ettersom innredningen bare veier ca. 180 kg. Den er moduloppbygd, og man kan velge mellom hyller, skuffer, verkstedinnredninger og gulvutførelser i rikt monn.

Til lang utgave av VW Caddy kan det leveres en innredning spesielt beregnet for landmålere. Her er det skuffer og hyller for alt av utstyr, mens førerkabinen har plass for tre personer.
Til lang utgave av VW Caddy kan det leveres en innredning spesielt beregnet for landmålere. Her er det skuffer og hyller for alt av utstyr, mens førerkabinen har plass for tre personer.

Dette er en VW Crafter med ekstra stor nyttelast. Ved påmontering av en 3. aksel kan den ha totalvekt på inntil 7490 kg med en nyttelast på nesten 4 tonn. Lasterommet har målene 5600 x 2300 x 2400 mm. Bakløfteren har en kapasitet på 1800 kg. Større og mindre skap kan leveres etter behov.
Dette er en VW Crafter med ekstra stor nyttelast. Ved påmontering av en 3. aksel kan den ha totalvekt på inntil 7490 kg med en nyttelast på nesten 4 tonn. Lasterommet har målene 5600 x 2300 x 2400 mm. Bakløfteren har en kapasitet på 1800 kg. Større og mindre skap kan leveres etter behov.

Med en Ruthmann-lift blir en 3,5-tonns Crafter en hendig og effektiv liftbil. Maksimal arbeidshøyde er 27 meter, mens største rekkevidde er 14,8 meter. Arbeidskurven er godkjent for last inntil 230 kg.
Med en Ruthmann-lift blir en 3,5-tonns Crafter en hendig og effektiv liftbil. Maksimal arbeidshøyde er 27 meter, mens største rekkevidde er 14,8 meter. Arbeidskurven er godkjent for last inntil 230 kg.

På Wiesmoor-fabrikken kan en 3,5-tonns VW Crafter påbygges et tipplan som ikke veier mer enn ca. 570 kg. Innvendig planmål er 3540 x 2040 x 400 mm. Påbygget kan suppleres med kapell, hengerfeste, roterende lys og arbeidslys. Plantypen kan også leveres på Amarok.
På Wiesmoor-fabrikken kan en 3,5-tonns VW Crafter påbygges et tipplan som ikke veier mer enn ca. 570 kg. Innvendig planmål er 3540 x 2040 x 400 mm. Påbygget kan suppleres med kapell, hengerfeste, roterende lys og arbeidslys. Plantypen kan også leveres på Amarok.

Noen ganger er det behov for å transportere både personer og gods. Da er denne VW Crafter MultiCab Luxus et alternativ. Ved hjelp av en 2. seterekke har bilen plass for inntil 7 personer. Ombyggingen kan skje for alle Crafter kassevogner med normalt ellet høyt tak. Det kan leveres en ekstra robust utførelse for bruk på anleggsområder.
Noen ganger er det behov for å transportere både personer og gods. Da er denne VW Crafter MultiCab Luxus et alternativ. Ved hjelp av en 2. seterekke har bilen plass for inntil 7 personer. Ombyggingen kan skje for alle Crafter kassevogner med normalt ellet høyt tak. Det kan leveres en ekstra robust utførelse for bruk på anleggsområder.

Transporter Rocton er en kombiløsning for transport av mennesker og gods. Med to seterekker har bilen plass for inntil 6 personer.
Transporter Rocton er en kombiløsning for transport av mennesker og gods. Med to seterekker har bilen plass for inntil 6 personer.

Caddy Maxi Kombi 4MOTION er en kombiløsning for mennesker og gods hvor firehjulstrekk god særlig god fremkommelighet, eksempelvis på anleggsområder. Kjøretøyet finnes i en rekke utførelser.
Caddy Maxi Kombi 4MOTION er en kombiløsning for mennesker og gods hvor firehjulstrekk god særlig god fremkommelighet, eksempelvis på anleggsområder. Kjøretøyet finnes i en rekke utførelser.

Med stykkgodsskap blir en 3,5-tonns VW Crafter en hendig distribusjonsbil som kan kjøres med personbilførerkort. Påbygget veier bare ca. 600 kg. Innvendige mål er 3450 x 2100 x 2035 mm. Det kan også leveres utførelser med bakløfter eller rulledør bak.
Med stykkgodsskap blir en 3,5-tonns VW Crafter en hendig distribusjonsbil som kan kjøres med personbilførerkort. Påbygget veier bare ca. 600 kg. Innvendige mål er 3450 x 2100 x 2035 mm. Det kan også leveres utførelser med bakløfter eller rulledør bak.

VW Amarok 4MOTION er godt kjent for sine fremragende terrengegenskaper. Med en Versalift LT23-TB kan man komme seg i høyden også utenfor veien. Liften har en største arbeidshøyde på 9,2 meter og rekkevidde til siden på 4,4 meter. Arbeidskurven tar inntil 200 kg.
VW Amarok 4MOTION er godt kjent for sine fremragende terrengegenskaper. Med en Versalift LT23-TB kan man komme seg i høyden også utenfor veien. Liften har en største arbeidshøyde på 9,2 meter og rekkevidde til siden på 4,4 meter. Arbeidskurven tar inntil 200 kg.

VW Crafter i 5-tonns utførelse er utgangspunktet for denne hendige renovasjonsbilen med nyttelast på 1,1 tonn og lastevolum på ca. 4 m3. Ved hjelp av en bevegelig innvendig vegg kan avfallet komprimeres eller skyves ut bak på søppelplassen. Påbygget kan også leveres med lasteinnretning for avfallsbeholdere på 80 til 240 liter.
VW Crafter i 5-tonns utførelse er utgangspunktet for denne hendige renovasjonsbilen med nyttelast på 1,1 tonn og lastevolum på ca. 4 m3. Ved hjelp av en bevegelig innvendig vegg kan avfallet komprimeres eller skyves ut bak på søppelplassen. Påbygget kan også leveres med lasteinnretning for avfallsbeholdere på 80 til 240 liter.

Denne 3,5-tonns Crafter er utstyrt med stykkgodsskap fra Junge. De innvendige målene er 4340 x 2090 x 2080 mm. Påbygget leveres som standard med bakløfter og en sidedør, men bakløfteren kan erstattes av ordinære bakdører.
Denne 3,5-tonns Crafter er utstyrt med stykkgodsskap fra Junge. De innvendige målene er 4340 x 2090 x 2080 mm. Påbygget leveres som standard med bakløfter og en sidedør, men bakløfteren kan erstattes av ordinære bakdører.

Dette Transporter-påbygget kan leveres i to utførelser. Den ene er beregnet for transport av matvarer, eksempelvis kjøtt, fisk og melkeprodukter. Den andre blir bygd for penge- og verditransporter. Nyttelasten ligger på rundt 850 kg.
Dette Transporter-påbygget kan leveres i to utførelser. Den ene er beregnet for transport av matvarer, eksempelvis kjøtt, fisk og melkeprodukter. Den andre blir bygd for penge- og verditransporter. Nyttelasten ligger på rundt 850 kg.

Noen ganger er lite stort nok. Denne Caddy Maxi har fått en hendig kjøleinnredning som egner seg for de fleste typer matvarer. Et lite kjøleaggregat sørger for temperatur på mellom +2oC og +8oC. Innredningen kan også leveres for standard VW Caddy.
Noen ganger er lite stort nok. Denne Caddy Maxi har fått en hendig kjøleinnredning som egner seg for de fleste typer matvarer. Et lite kjøleaggregat sørger for temperatur på mellom +2oC og +8oC. Innredningen kan også leveres for standard VW Caddy.

Denne VW Transporter er innredet for medisintransport. Ved hjelp av et lite termoaggregat kan man velge mellom innvendig temperatur i området +2oC til +8oC eller +15oC til 25oC. Dermed kan alle typer medisiner transporteres.
Denne VW Transporter er innredet for medisintransport. Ved hjelp av et lite termoaggregat kan man velge mellom innvendig temperatur i området +2oC til +8oC eller +15oC til 25oC. Dermed kan alle typer medisiner transporteres.

Salgspåbygg er et eget produktområde hos VW, her montert på Transporter. Det kan leveres påbygg i en rekke utførelser og lengder, også for nedbygde chassis. Det er stor fleksibilitet når det gjelder innredning.
Salgspåbygg er et eget produktområde hos VW, her montert på Transporter. Det kan leveres påbygg i en rekke utførelser og lengder, også for nedbygde chassis. Det er stor fleksibilitet når det gjelder innredning.

Denne spesialbygde VW Transporter er utstyrt med skap som er konstruert for transport av gartnervarer og blomster. Ved hjelp av to små bakaksler er lastehøyden beskjeden, samtidig som bilen har en totalvekt på 3,5 tonn. Innvendige skapmål er 4427 x 2000 x 2300 mm. Et Konvekta FK 200 termoaggregat gjør det mulig å velge innvendig temperatur mellom 0oc og +30oC.
Denne spesialbygde VW Transporter er utstyrt med skap som er konstruert for transport av gartnervarer og blomster. Ved hjelp av to små bakaksler er lastehøyden beskjeden, samtidig som bilen har en totalvekt på 3,5 tonn. Innvendige skapmål er 4427 x 2000 x 2300 mm. Et Konvekta FK 200 termoaggregat gjør det mulig å velge innvendig temperatur mellom 0oc og +30oC.

VW Crafter 35 kan leveres som rent chassis med firehjulsdrift. Rammen har en helt plan overflate og er dermed svært påbygningsvennlig. Firehjulsdriften øker chassisvekten med ca. 240 kg og rammehøyden med 100 mm sammenlignet med 4x2-utførelsen.
VW Crafter 35 kan leveres som rent chassis med firehjulsdrift. Rammen har en helt plan overflate og er dermed svært påbygningsvennlig. Firehjulsdriften øker chassisvekten med ca. 240 kg og rammehøyden med 100 mm sammenlignet med 4x2-utførelsen.

En 5-tonns Crafter påmontert en tredje aksel gir en totalvekt på 7,5 tonn. Et planpåbygg med kapell på 4,6 meters lengde og bakløfter med kapasitet på 1000 kg gir en nyttelast på ca. 3.750 kg, som er svært bra for en 7,5-tonner. Bilen kan også trekke en henger på inntil 3,5 tonn.
En 5-tonns Crafter påmontert en tredje aksel gir en totalvekt på 7,5 tonn. Et planpåbygg med kapell på 4,6 meters lengde og bakløfter med kapasitet på 1000 kg gir en nyttelast på ca. 3.750 kg, som er svært bra for en 7,5-tonner. Bilen kan også trekke en henger på inntil 3,5 tonn.

En 3,5-tonns Crafter får en totalvekt på 5900 kg ved påmontering av en tredje aksel. Lav egenvekt egner seg ypperlig for et biltransporter-påbygg fra Algema. Da er fortsatt nyttelasten inntil 3,1 tonn. Bilen kan også trekke med seg en biltralle på inntil 2,8 tonn.
En 3,5-tonns Crafter får en totalvekt på 5900 kg ved påmontering av en tredje aksel. Lav egenvekt egner seg ypperlig for et biltransporter-påbygg fra Algema. Da er fortsatt nyttelasten inntil 3,1 tonn. Bilen kan også trekke med seg en biltralle på inntil 2,8 tonn.

VW Amarok Double Cab 4MOTION er en billøsning for brukere som trenger plass til flere passasjerer og samtidig et påbygg for transport utenfor vei.
VW Amarok Double Cab 4MOTION er en billøsning for brukere som trenger plass til flere passasjerer og samtidig et påbygg for transport utenfor vei.

VW Crafter 35 dobbeltkabiner med 4MOTION er et godt utgangspunkt for en etatbil med behov for å bevege seg utenfor vei. Påbygget kan utformes for individuelle behov.
VW Crafter 35 dobbeltkabiner med 4MOTION er et godt utgangspunkt for en etatbil med behov for å bevege seg utenfor vei. Påbygget kan utformes for individuelle behov.

Denne 3,2-tonns VW Transporter er bygd for penge- og verditransport, men kan også leveres for andre sikkerhetstjenester. Bilen har innvendig pansring slik at de utvendige målene ikke endres.
Denne 3,2-tonns VW Transporter er bygd for penge- og verditransport, men kan også leveres for andre sikkerhetstjenester. Bilen har innvendig pansring slik at de utvendige målene ikke endres.

Dette Transporter-chassiset er spesialbygd av Al-KO. Tandemaksler med 13-tommers hjul gir en totalvekt på inntil 4,6 tonn. Man kan velge mellom bakaksler med skruefjæring eller luftavfjæring. Med en akselavstand på 3500 mm kan chassiset påbygges plan, skap eller andre påbygg med lengde inntil 4725 mm.
Dette Transporter-chassiset er spesialbygd av Al-KO. Tandemaksler med 13-tommers hjul gir en totalvekt på inntil 4,6 tonn. Man kan velge mellom bakaksler med skruefjæring eller luftavfjæring. Med en akselavstand på 3500 mm kan chassiset påbygges plan, skap eller andre påbygg med lengde inntil 4725 mm.

Dette er en rendyrket salgsvogn bygd på 3,5-tonns Transporter av FSN Fahrzeugtechnik etter chassismodifisering hos AL-KO. Innvendige mål er 3620 x 2270 x 2170 mm, og det er tilkoblingsmuligheter for både strøm og vann.
Dette er en rendyrket salgsvogn bygd på 3,5-tonns Transporter av FSN Fahrzeugtechnik etter chassismodifisering hos AL-KO. Innvendige mål er 3620 x 2270 x 2170 mm, og det er tilkoblingsmuligheter for både strøm og vann.

Transporter chassis kan leveres i 3,5-tonns utførelse ombygd av AL-KO. Akselavstanden er 4100 mm. Dette gir stor valgmulighet av påbygg.
Transporter chassis kan leveres i 3,5-tonns utførelse ombygd av AL-KO. Akselavstanden er 4100 mm. Dette gir stor valgmulighet av påbygg.

Denne bergningsbilen er bygd på Crafter 50 4MOTION chassis som med en påbygd 3. aksel har en totalvekt på 8000 kg. Det gir en nyttelast på hele 3450 kg. Planet er 5700 mm langt og 2200 mm bredt. Med drift på de to fremre akslene har bilen god fremkommelighet under alle forhold.
Denne bergningsbilen er bygd på Crafter 50 4MOTION chassis som med en påbygd 3. aksel har en totalvekt på 8000 kg. Det gir en nyttelast på hele 3450 kg. Planet er 5700 mm langt og 2200 mm bredt. Med drift på de to fremre akslene har bilen god fremkommelighet under alle forhold.

 

 

Forsiden nå