
18 km lang senketunnel
Fugro er valgt av Femern A/S til å gjøre grunnundersøkelser før selskapet skal velge en entreprenør til å bygge «verdens lengste» senketunnel.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Tunnelen skal gå fra danske Rødby, Lolland, til tyske Puttgarden, Femern, under havstrekningen Femern Bælt. Forbindelsen vil gjøre reisen fra Skandinavia til det europeiske kontinentet raskere enn i dag, og er en del av «Den skandinaviske middelhavs-korridoren».
I juli er Fugro i gang med å gjøre grunnundersøkelser på havbunn som ligger på tre til ti meter under havoverflaten. Undersøkelsene bygger videre på grunnundersøkelser Fugro gjorde i samme område i 2009 og 2010.
- Vi er godt fornøyd med undersøkelsene selskapet gjorde i 2009-10, og vi ser frem til å samarbeide med Fugro igjen, sier prosjektleder Villads Engstrøm i Femern.
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge