Forbedret Renault T

Tre år etter lanseringen kommer T-serien fra Renault Trucks nå i oppgradert utførelse. Hovedpunktene er 140 kg høyere nyttelast, 2% redusert drivstofforbruk og GPS-styrt cruisekontroll.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Det er to viktige forbedringer som Renault har gjort for å forbedre aerodynamikken. Det ene er å konstruere en spoiler under støtfangeren, det andre er en ny og lettere takspoiler uten metallramme, slik at de aerodynamiske forstyrrelsene blir redusert til et minimum. Avhengig av versjon kan kundene nå spare opp til 2 % drivstoff i forhold til dagens kjøretøy.

Renault Trucks har prioritert vektbesparelser på chassiset gjennom å redesigne flere komponenter. Ny drivaksel, forbedringer i luftfjæring og en ny svingskive i aluminium gjør at man nå kan få 140 kg mer nyttelast.

Også motorene i DTI 11 og DTI 13-seriene har vært igjennom en oppgradering, og er klare for å tilfredsstille den kommende Euro 6-standarden som trer i kraft ved utgangen av året. Noe av det viktigste er er introduksjonen av et Common Rail innsprøytningssystem på DTI 13. DTI 11 har benyttet dette systemet allerede.

Med GPS-styrt cruisekontroll «ser» bilen hvordan veien ser ut fremover, og styringen av automatisert girkasse vil skje etter topografien. Det sparer ytterligere drivstoff.

Powered by Labrador CMS