Fra starten av august overtok Magne Ramlo rollen som prosjektsjef på E18 Rugtvet-Langangen. Han hadde frem til da vært prosjektsjef på E6 Ranheim-Værnes. Lars Bjørgård overtok rollen som prosjektsjef på E6 Ranheim-Værnes fra samme tidspunkt. Bjørgård er i tillegg prosjektsjef på E6 Berkåk-Vindåsliene.
Endringer i prosjektledelsen hos Nye Veier
Magne Ramlo tar over som prosjektsjef for E18 Rugtvet-Langangen, mens Lars Bjørgård overtar E6 Ranheim-Værnes.
Nye Veier har ni prosjekter under bygging, og både Ramlo og Bjørgård har god kjennskap til sine respektive prosjekter.
Oppsummeringen er generert av Labrador AI, men gjennomlest av en journalist.
– Nye Veier har 119 kilometer vei, fordelt på ni prosjekter, under bygging. Noen av prosjektene er helt i startfasen, mens andre nærmer seg sluttspurten. Nå skal Ramlo lose i havn utbyggingen av E18 gjennom Grenland. Dette prosjektet kjenner han godt fra planfasen. Tilsvarende har Bjørgård god kjennskap til Ranheim – Værnes, der det blir stor aktivitet de kommende årene, sier Espen Almlid, utbyggingsdirektør i Nye Veier.
Ramlo skal sluttføre arbeidet med 17 kilometer ny E18 gjennom Grenland der det bygges firefelts motorvei med fartsgrense på 110 km/t. Prosjektet består av seks tunneler, to store broer, vei i dagen og en rekke konstruksjoner.
Annonse
– Det har vært veldig spennende å jobbe med E6 Ranheim-Værnes de siste to årene. Jeg skulle gjerne ha fulgt det videre, men da jeg fikk spørsmål om å overta prosjektet E18 Rugtvet-Langangen, var det også naturlig for meg å takke ja til det. Spesielt siden jeg kjenner prosjektet godt fra da jeg hadde ansvaret for hele E18-porteføljen i Nye Veier. Nå gleder jeg meg til å arbeide sammen med en meget kompetent prosjektorganisasjon og videreføre det gode arbeidet som er gjort så langt, sier Magne Ramlo.
TAR OVER RANHEIM-SVEBERG: Lars Bjørgård tar over rollen som prosjektsjef for E6 Ranheim-Sveberg.Kim Sørenssen
I Trøndelag skal Lars Bjørgård skal ferdigstille 23 kilometer med ny E6 mellom Ranheim og Værnes, der det bygges firefelts motorvei med midtdeler, doble tunnelløp og fartsgrense på 100–110 km/t.
– Jeg ser frem til å ta fatt på oppgaven med å ferdigstille E6 Ranheim – Værnes, sammen med et solid prosjektteam i Nye Veier og med Hæhre som entreprenør. Hæhre er en entreprenør vi kjenner godt fra bl.a. fra utbyggingen av Kvithammar – Åsen, og som vi er sikre på vil bidra til å ferdigstille prosjektet på en god måte. Jeg kjenner prosjektet svært god, da jeg også var involvert i byggen av Ranheim -Værenes i1988-96, sier Lars Bjørgård.
GOD KJENNSKAP: Begge har god kjennskap til prosjektene sier Espen Almlid, utbyggingsdirektør i Nye Veier.Liv-Unni
Morten Klokkersveen, som var prosjektsjef på E18 Rugtvet-Langangen, slutter i Nye Veier og begynner i ny jobb som prosjektleder for ny fastlandsforbindelse fra Færder til Tønsberg. Fastlandsforbindelsen er et delprosjekt i Bypakke Tønsberg-regionen.