VOLTA TRUCKS: Norge er ikke blant de seks første markedene hvor Volta skal introduseres, men vi ble fortalt at det er et interessant marked for selskapet.

Nærmer seg komersialisering

TESTER: Volta Trucks fortsetter testingen av sine kommende, fire el-lastebil-modeller mellom 7,5 og 19 tonn.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

MIDTSTYRING: Volta har valgt en ukonvensjonell løsning med midtplassert styring og en passasjer tilbaketrukket på hver side.
SKJERMER: Med hele seks skjermer og bortimot kjemisk fritt for knapper og spaker entrer Volta Trucks en ny digital fremtid.

Etter lanseringen i september 2020 har selskapet hatt road show rundt i Europa og vist frem 16-tonns-utgaven til over 1000 potensielle kunder. Selskapet hevder de har forhånds-bestillinger på over 2.500 biler hvor majoriteten er i Frankrike.

Rekkevidden vil være mellom 150 og 200 km med batterier på 150 kWt og 225 kWt. Førersetet er midtstilt i førerhuset og det er plass til en passasjer på hver side av føreren. 16-tonneren vil få en maksimal nyttelast på 8,2-tonn avhengig av påbygg.

Testingen av bilen fortsetter i 2022 før de starter salget i 2023.

Powered by Labrador CMS