
Internasjonalt og ulovlig
Har du hørt om den makedonske sjåføren med italiensk førerkort som kjørte en bulgarsk trekkvogn med svensk tralle for en norsk oppdragsgiver?
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Han ble stoppet av Statens vegvesen på Bergsøya i Møre & Romsdal med bremsefeil på ABS-systemet mandag 14. november. I tillegg kjørte han ulovlig kabotasje.
Det ble gitt kjøreforbud. Sjåføren ble anmeldt.
Kabotasje er nasjonal transport mot vederlag som utføres i et annet land enn der transportøren hører hjemme, og er i utgangspunktet ulovlig. Det er imidlertid lovlig med inntil tre kabotasjeturer i løpet av maksimalt sju dager etter at et vogntog har krysset grensen inn i landet med reell internasjonal last med fraktbrev.
Kabotasjekjøring kan ikke påbegynnes før alt godset som fulgte med det innkommende internasjonale oppdraget er losset.
STILLING LEDIG:
-
Lager- og bulkmedarbeider
AUSTIN NORGE AS
-
Prosjektleder
MURIBØ AS
-
Servicetekniker hogstmaskiner
Anlegg og Miljøservice AS
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge
-
HMS-Koordinator
AF HÅNDVERK AS