Femern-tunnelen et skritt nærmere
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Tyske myndigheters godkjenning av tunnel under Femern Bælt er i hus og klar til underskrift, opplyser Femern AS. Med godkjennelsen er det også enighet mellom Danmark og Tyskland hvordan tunnelen skal bygges.
Lang veis ferd mot mål, det kan man trygt si om prosessen for byggingen den 18 km lange tunnelforbindelsen fra Rødbyhavn på Lolland i Danmark til Puttgarden på den tyske øya Femern.
Den tyske godkjenningen består av 1000 sider basert på søknaden på hele 14.000 sider. Selve underskrivningen av tyske veimyndigheter er ventet i løpet av januar, opplyser Femern A/S.
Prosessen startet etter at Folketinget i Danmark ga byggetillatelse i 2015, og året etter ble det inngått kontrakt med entreprenørkonsortiet som skal stå for byggingen. Tunnelen skal ferdigstilles i 2028 med et budsjett på 52,6 mrd. DKR. Det vil i såfall være Danmark-historiens største.
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge