Den tidligere transportbedriftseieren og lastebilsjåføren Nils Kristian Saltveit er satt til å lede dekksatsingen hos WeeGruppen.
Den tidligere transportbedriftseieren og lastebilsjåføren Nils Kristian Saltveit er satt til å lede dekksatsingen hos WeeGruppen.

WeeGruppen satser på nettsalg av dekk

Dekkmerkene Windpower og Aeolus står sentralt når WeeGruppen nå lanserer en større satsing på lastebil- og industridekk.

Publisert

WeeGruppen har de siste ti årene solgt små volum av spesialdekk, men nå startet gruppens nettbutikk Wee.no en omfattende satsing på dekk og felger for lastebiler, traktorer, ATV, hjullastere og truck

Det er i hovedsak dekk fra merkene Windpower og Aeolus som blir fokus – og Wee starter samtidig utsalg av dekkomleggere til lastebil-, traktor- og industridekk.

Hentet bransjemann til å lede dekksatsingen

Den tidligere transportbedriftseieren og lastebilsjåføren Nils Kristian Saltveit – som har 35 års fartstid i bransjen – ble 1. september i fjor hentet inn for å lede dekksatsingen hos utstyrsleverandøren i Tysvær. Han kan fortelle at nye europeiske krav til lastebildekk er med på å sette rammene for dekksatsingen hos WeeGruppen.

- EU stiller nye krav til vinterdekk for lastebiler fra 2020, den mye omtalte 3PMSF-merkingen. Dermed er dekkmerkingen M+S ikke lenger tilstrekkelig for lastebildekk i Norge, men vi ønsker likevel å fokusere på dekk med dobbel merking der det er mulig, da vi mener dette øker sikkerheten, sier Nils Kristian Saltveit.

- God kvalitet til fornuftig pris

- Flere av de mindre kjente dekkmerkene leverer nå god kvalitet til en fornuftig pris, og vi merker at det er større interesse for disse enn tidligere. Økonomidekkene Windpower leveres for eksempel fra en kinesisk fabrikant som produserer andre og mer etablerte dekkmerker for det europeiske markedet. Tilbakemeldingene vi får er gode, noe som gir oss tro på vår dekksatsing, sier Saltveit.