Caterpillar-forhandler gir 70 millioner kroner i bonus til de ansatte

Takker de ansatte for god innsats ved å gi dem bonuspenger på konto.

Publisert

Til tross for covid-19-pandemien, har Europas største Cat-forhandler, Zeppelin-konsernet, hatt et fremgangsrikt år.

For å feire dette, har stiftelsen bak Zeppelin Group besluttet å gi 10.000 medarbeidere verden over en bonus på til sammen 70 millioner kroner - det blir 7000 kroner per ansatt.

- Dette er en måte for Zeppelin å vise hvor fornøyd man er med alle medarbeiderne som målrettet har strevd og bidratt med gode resultater i denne vanskelige perioden, sier Carina Almquist som er HR-sjef i Zeppelin Sverige AB.

Tok over i Sverige, Danmark og Grønland

For ett og et halvt år siden tog Zeppelin over som importør og forhandler av Caterpillar i Sverige, Danmark og Grønland.

- Vi er stolte over å jobbe i et konsert som så tydelig viser å sette pris på alle sine medarbeidere. Det som er bra for medarbeiderne, er bra for hele selskapet og våre kunder, sier Carina Almquist som er HR-sjef i Zeppelin Sverige AB.
- Vi er stolte over å jobbe i et konsert som så tydelig viser å sette pris på alle sine medarbeidere. Det som er bra for medarbeiderne, er bra for hele selskapet og våre kunder, sier Carina Almquist som er HR-sjef i Zeppelin Sverige AB.

Til tross for den utfordrende starten, da covid-19-pandemien slo til, har forretningene gått strålende. Integrasjonen av de ervervede selskapene har gått som forventet og det gjorde det mulig å øke salgsvolumet til tross for pandemien.

Konsernets omsetning for 2020 er 3,3 milliarder euro. I 2019 var omsetningen 3,1 milliarder euro. Den nordiske virksomheten, der Zeppelin Sverige AB inngår, omsatte for 258 millioner euro.

Uro og løsninger

- Resultatet viser våre medarbeideres engasjement. Vi har kunnet skape trygge arbeidsplasser, funnet nye arbeidsmåter, håndtert den uro som har vært i samfunnet og samtidig fortsette å levere til våre kunder og beholde en lønnsomhet. Det er imponerende, sier Almquist.

- At Zeppelin deler ut denne bonusen, bygger på deres grunnverdi «We are Zeppelin». Zeppelin er kjent for å ta vare på sine medarbeidere og se individets verdi. Deres innstilling er at vi skaper selskapet og virksomheten sammen, sier hun.

Powered by Labrador CMS