- Hasardiøs E39-finansiering
- 90% brukerfinansiering er hasardiøst høyt, sier adm. direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Han mener hverken staten eller kommunal- og regionalminister, Liv Signe Navarsete, har grunn til å være stolt av en fergefri E39 innen 20 år så lenge de uten skrupler sender regningen tilbake til brukerne.
Har råd
- Norge burde ha råd til å bygge trafikksikre stamveier uten bompengefinansiering, understreker Mo.
Prisen på den fergefrie satsingen er anslått til 150 milliarder kroner.
Utbedring
- Vi forutsetter at veiene mellom tunnelene og bruene vil utbedres samtidig, understreker Mo.
Nasjonal transportplan (NTP) legges frem 12. april, og hvor utbygging av fergefri E39 får en sentral plass.
Forventer
- Jeg forventer å se en tydelig og forpliktende plan for bevilgninger til oppgradering også mellom fjordene i NTP. Trafikksikkerheten må komme først, sier NLF-sjef Geir A. Mo.
STILLING LEDIG:
-
Rosendal Maskin AS søker avdelingsleder
Er du vår nye avdelingsleder for vårt serviceapparat i Norge?
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll