Geir Inge Waage og Odd Arne Flatnes i Berge Sag og Trelast har god nytte av rosa BigBag-er.

Rosa storsekker

For en god sak og ryddige byggeplasser.

Publisert

Berge Sag og Trelast AS er et over 100 år gammelt konsern og én av landets ledende bolig- og hytteleverandører. Selskapet er ett av flere som den siste tiden har gått til innkjøp av et større parti rosa BigBag fra utstyrsleverandøren Wee.no, der halvparten av inntektene går direkte til Bryskreftforeningen og kampen mot kreft.

Men innkjøpet er ikke bare veldedighet. Flere større byggeprosjekter som Berge Sag er involvert i skaper normalt mye avfall, og det er her bigbagene kommer til god nytte, forklarer driftsleder i Berge Sag og Trelast AS, Sten Arve Nornes.

- Vi har ofte mange hytteprosjekter gående, og har normalt behov for mye containervolum for å kunne rydde unna fortløpende. Utfordringen er at vi ikke alltid får byttet containerne raskt nok, spesielt på grunn av framkommelighet om vinteren, sier Nornes.

- Fungerer bra - og går til en god sak

Bigbagene har kapasitet fra 1000 til 1500 kg, og er både åpne og lukkede.

Markedssjef i Wee.no, Vivian Wee Flatnes.

- Vi har startet leveransene til våre hytteprosjekter, og vet allerede at de fungerer bra. Dette er definitivt vinn-vinn: Vi får ryddigere byggeplasser og muligheten til å kildesortere bedre, samtidig som vi kan bidra til en veldig viktig og god sak, sier Sten Arve Nornes, som anbefaler flere aktører å gjøre det samme.

Ønsker å slå rekorden

I fjor slo Wee.no sin egen salgsrekord og leverte godt over 5000 rosa bigbager til entreprenører, bønder og privatpersoner over hele landet. Dette resulterte i en utbetaling til Brystkreftforeningen på 150.000 kroner.

- Når vi kommer til utgangen av den «rosa måneden» oktober, håper vi at denne rekorden er slått, sier markedssjef i Wee.no, Vivian Wee Flatnes.

- Interessen for rosa bigbager har økt de siste årene, noe vi er svært glade for. Nå håper vi at flere får øynene opp for dem, slik at vi kan sende enda mer midler til det viktige arbeidet Brystkreftforeningen gjør i Norge, sier Vivian Wee Flatnes.

Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon har som formål å samle inn midler til forskning på brystkreft. Siden starten i Norge i 1999 har aksjonen bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken, dette takket være innsats og bidrag fra ulike organisasjoner, bedrifter og enkeltpersoner.

Powered by Labrador CMS