DAF legger til ekstra førerhus og ekstra lange hjulavstander i serien med den nye generasjonen DAF XD – International Truck of the Year 2023 – med drivstoffeffektiv PACCAR PX-7-motor.

DAF XD med spesialtilpasninger

For å få DAF XD perfekt tilpasset de individuelle oppgavene og behovene til førerne er XD med 6,7-liters PACCAR PX-7-motor nå tilgjengelig med hjulavstander på opptil 6,9 meter og et komplett utvalg av førerhus, inkludert Sleeper Cab og Sleeper High Cab.

Publisert

 Takket være aktive og passive sikkerhetsfunksjoner og god førerkomfort er DAF XD et populært valg som distribusjonsbil i klassen over 19 tonn. 

Bilen kan utstyres med den drivstoffeffektive PACCAR MX-11-motoren (220 kW / 300 hk til 330 kW / 450 hk) og – for opptil 19 tonn – den økonomiske 6,7-liters PACCAR PX-7-drivlinjen. Sistnevnte veier 600 kg mindre og yter fra 167 kW / 230 hk til 227 kW / 310 hk.

I tillegg den romslige Day Cab, som allerede er tilgjengelig, har DAF nå lagt til Sleeper Cab og Sleeper High Cab i XD PX-7-serien. Ifølge produsenten gir begge førerhusene enda bedre kjørekomfort og bedre oppbevaringsplass for føreren, og gjør det mulig å betjene fraktruter som tar flere dager. Den 70 cm brede køyen har den samme komfortable madrassen som en finner i DAF XF.

Alle XD-førerhus har en romslig justeringsrekkevidde for setet og rattet, noe som sikrer den en god førerposisjon. 

De ekstra lange hjulavstandene bidrar også til førerkomforten. Med avstander på opptil 6,9 meter er disse spesielt ideelle for bruksområder som fokuserer på distribusjon (spesialisert eller ikke) av store, men relativt lette, varer til supermarkeder og utsalgssteder, melder produsenten.

Powered by Labrador CMS