• Anlegg
  • Transport
  • Bygg
  • Nytt om navn
  • Hva skjer?
  • Stilling ledig
  • Abonnement

Meny

  • Anlegg
  • Transport
  • Bygg
  • Nytt om navn
  • Hva skjer?
  • Stilling ledig
  • Abonnement

Midtnorsk industriløft fire-dobler

Midt-Norges største industri- og utskipningshavn har firedoblet kapasiteten for utskipning fra én million til fire millioner tonn årlig.

NHO LT-sjefen følger opp med nye krav

Transport- og logistikkbransjen krever ny tiltakspakke for å opprettholde forsyningslinjene innen veitransport, jernbane, sjøtransport og flyfrakt.

Bekrefter lastebilens enestående godsposisjon

Kun 1% av gods-importen til Norge kommer med tog. Rundt tre fjerdedeler kommer med skip. Lastebiltransport har økt betydelig de siste ti årene, og utgjør nå 22% av importen målt i vekt.

Stein Lier-Hansen vil ha fortgang

- Det er for lite trøkk, for mange 17. mai-taler, og logistikken stopper med for dårlig samfunnsplanlegging.

Sjef for blå logistikkløsninger

Stena Line former det Europeiske logistikknettet med nye intermodale fraktløsninger og går i spiss i utviklingen av bærekraftig sjøfart.

119 Enova-millioner til ASKO

ASKOs helelektrisk transportkjede kan bli en realitet når Enova nå bevilger 119 millioner kroner til planene.

19 slakterier ved nedslitt vei

Daglig leder Stig Nerdal i Transportutvikling AS er usikker på om slakteriene er lokalisert der transportstrukturene er best.

DFDS styrker godskapasiteten

DFDS styrker kapasiteten for å møte den sterke godsveksten sjøveien med nye ro-ro fraktferger fra det kinesiske skipsverftet Jinling.

70 prosent utslippsreduksjon

Laksetransport sjøveien kan redusere klimagassutslipp med over 70 prosent sammenlignet med godstransport på bil.

SalMar-laksen tar sjøveien

SalMar dropper lastebil via «Lakseveien» og sender laksen sjøveien med Ulvans Rederi.

Gravla Trøndelagsterminalen og avviklet Dovrebanen

– Godset fraktes i dag av «rumenske slavearbeidere», understreker Bjarne Wist som gravlegger Trøndelagsterminalen og avvikler Dovrebanen.

- Dropp sjøveien, velg lastebilen

- Det er bortkastede penger å gjøre båten enda billigere, når tusenvis av vogntog om noen år står i kø for å transportere fisk og annet gods.

Redaktør:

Klaus Eriksen

Forlagsredaktør:

Thomas Witsø-Bjølmer

Nettansvarlig:

Hans Kristian Barbøl

Salgsansvarlige:

André Berger

Marius Rønningsen

Anlegg&Transport er medlem av Fagpressen.

KONTAKT

Redaksjonen: [email protected]

Salg: [email protected]

Telefon: 66 82 21 21

Postadresse:

Postboks 111411 Kolbotn

Besøksadresse:

Sofiemyrveien 6D1412 Sofiemyr

Personvern/cookies

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

LENKER

Annonsering

Tips oss

Artikkelsøk


TJENESTER

Stilling ledig

Salgsansvarlig Stilling:

Kyrre Ødegaard

HOVEDSEKSJONER

Anlegg

Transport

Bygg