
Arbeidet er mer omfattende enn planlagt
Arbeidet i E39 Rennfast er mye mer omfattende enn Statens vegvesen «hadde grunn til å tru før arbeidet var i gang».
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Dette opplyses i en pressemelding 26. september.
Arbeidet med å oppgradere Byfjordtunnelen ved Stavanger startet 9. mai. Når arbeidet i denne tunnelen er ferdig, skal samme jobb gjøres i Mastrafjordtunnelen.
Store lekkasjer
Tidlegere er det opplyst at arbeidet skal være ferdig i løpet av høsten 2016, men arbeidet har vært så omfattende at entreprenøren ikke er ferdig før vinteren.
Grunnen er at entreprenøren, Skanska AS, må skifte ut mye mer av vann- og frostsikringen enn planlagt.
- Å kalkulere eksakt mengde sikring var ikke mulig før vi fikk vekk de gamle platene og så berget. Lekkasjene er mye større enn vi hadde grunn til å tro, sier prosjektleder Truls Kolnes i Statens vegvesen.
Skifter alt
- I planleggingen er det regnet med at vi måtte vannsikre 60 prosent av arealet med plater i tunnelen. Nå monterer vi ny vann- og frostsikring i stort sett hele tunnelen. Det er nødvendig for å nå målet om helt tørr tunnel, forklarer Kolnes.
Sikkerhetsutstyret i Rennfast er allerede oppgradert. Når alt er ferdig, er tunnelen tryggere, lysere og tilfredsstiller de nye strenge sikkerhetskravene.
STILLING LEDIG:
-
Prosjektleder
MURIBØ AS
-
Servicetekniker hogstmaskiner
Anlegg og Miljøservice AS
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS