Vektoptimert tankhenger
Bunker Oil AS med base i Ålesund har nettopp tatt i bruk en ny tankhenger fra HMK Bilcon for transport i Tromsø-området. Den må altså klare både arktiske forhold og det tøffe kystklimaet langt mot Nord.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Tilhengeren laster 26 m3 og er beregnet for diesel, bensin og fyringsolje. Tanken er bygd i aluminium og er inndelt i fire rom. Tilhengeren har også et stort gjennomgående skap med adkomst fra begge sider. Den treakslede slepvognen har ni-tonns SAF-aksler, samt ryggekamera som aktiveres automatisk når man setter bilen i revers.
Lav vekt
Tilhengerens egenvekt er bare 5,1 tonn. – Lav egenvekt er viktig, sier Jan M. Kleven, daglig leder i Bunker Oil. – Hver gang vi kan laste en kubikkmeter mer pr. tur, øker effektiviteten og lønnsomheten med 4%. Det går jo rett ut på bunnlinjen i regnskapet.
Kleven forteller at selskapet har tre hovedkrav ved anskaffelse av nytt transportmateriell, pris, leveringstid og kvalitet. Leverandøren tilfredsstiller åpenbart disse kravene. HMK Bilcon er markedsleder i Norge når det gjelder tankvogner for oljeprodukter og satser på vektoptimerte transportløsninger i aluminium.
STILLING LEDIG:
-
Teknisk spesialist
Volvo Maskin AS
-
Anleggsrørlegger Ny Lufthavn Bodø
Peab Anlegg
-
Grunnarbeidere
Hæhre Entreprenør AS
-
ADK Rørlegger
Hæhre Entreprenør AS
-
Anleggsleder/prosjektleder
Ottar Bergersen & Sønner AS
-
Selger: Ettermarked, Reservedeler og Utstyr.
Fredheim Maskin AS
-
Mekaniker Verksted & Reisende
Fredheim Maskin AS
-
Automasjonstekniker
Fredheim Maskin AS
-
Bulkoperatør
AUSTIN NORGE AS