
200.000 kroner for kabotasjebrudd
Den svenske regjeringen ønsker å innføre sanksjoner for brudd på kabotasjereglene lik det som gjelder for brudd på kjøre- og hviletiden. Her er det satt en øvre grense på 200.000 kroner.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
- Det er viktig at transportmarkedet i Europa fungerer. En forutsetning for det er at konkurransen foregår på like vilkår. Regjeringen jobber derfor for å få slutt på juks, og samtidig sørge for at aktørene i bransjen etterlever regelverket, sier infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd.
Regjeringen tar sikte på å innføre de nye bestemmelsene 1. januar 2015.
Betaling på stedet
Den svenske Transportstyrelsen har utarbeidet en rapport som regjeringen tar utgangspunkt i når den foreslår de nye svenske bestemmelsene for kabotasjetransport på vei. Styrelsen foreslår i rapporten at politiet skal kunne kreve betaling av hele eller deler sanksjonsavgiften før kjøretøyet kan forlate plassen der det ble stoppet for ulovlig kabotasje.
«Förskottsbetalning» er et middel for å sikre at pengene blir betalt, siden det finnes begrensede muligheter å drive inn svenske sanksjonsavgiftet i andre land.
STILLING LEDIG:
-
Prosjektleder
MURIBØ AS
-
Servicetekniker hogstmaskiner
Anlegg og Miljøservice AS
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS