ØRA-ANLEGGET: Et av selskapets åtte anlegg i Norge ligger på Øra i Fredrikstad.

Ny logo for Norsk Gjenvinning Metall

IDENTITET: For å skille seg ut i markedet og styrke sin merkevare har NG METALL sett behovet for å bygge en mer selvstendig identitet med et eget varemerke.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Med ny logo, NG METALL, rapporterer Norsk Gjenvinning Metall at de er klare for økt vekst i et internasjonalt marked.

Norsk Gjenvinning Metall AS er et datterselskap i Norsk Gjenvinning-konsernet. Selskapet er spesialist i håndtering av jern og metaller, og NG Metall har åtte anlegg i Norge. Disse er lokalisert i Trondheim, Knarrevik, Larvik, Indre Arna, Drammen, Moss, Oslo og Fredrikstad.

140 tonn i timen

NY LOGO: Med logoen NG METALL er selskapet klar til å satse sterkere internasjonalt.

Sistnevnte anlegg har landets kraftigste fragmenteringsverk, også kalt shredder. Der bearbeides opptil 140 tonn metaller i timen. Det kan dreie seg om alt fra bilvrak til restmetaller fra byggeprosjekter. Metaller kan gjenvinnes et uendelig antall ganger uten at kvaliteten forringes. Det er viktig at metallene holdes i en sirkulær hvor vi sikrer at disse verdiene blir brukt om og om igjen, skriver NG Metall.

Videre har NG Metall også et bredt nettverk med samarbeidsanlegg og egen avdeling i Sverige. Selskapet har 120 medarbeidere og omsetter for ca. 1 milliard kroner. I 2020 gikk mer enn 380.000 tonn med jern og metaller gjennom anleggene.

Venter sterk vekst

- Vi forventer videre vekst i årene som kommer, og vår nye logo vil også fungere godt internasjonalt. I logoen har vi tatt med oss symbolikk som i det liggende åttetallet som representerer uendelig. Det har en klar relasjon til at metaller kan gjenvinnes et uendelig antall ganger, sier divisjonsdirektør Claes Merborn i NG Metall.

Powered by Labrador CMS