Tunnelen mellom Korsmyra og Indreeide er det høyest prioriterte rassikringsprosjektet på fylkesveiene i Møre og Romsdal. Byggingen av selve tunnelen er planlagt fra høsten 2019 med ferdigstilling høsten 2022.
Tunnelen mellom Korsmyra og Indreeide er det høyest prioriterte rassikringsprosjektet på fylkesveiene i Møre og Romsdal. Byggingen av selve tunnelen er planlagt fra høsten 2019 med ferdigstilling høsten 2022. (Illustrasjon: Statens vegvesen)

Åtte tilbud på forskjæringer

Det er kommet inn åtte tilbud på forberedende arbeider (forskjæringer) for tunnel på fylkesvei 63 mellom Korsmyra og Indreeide i Møre og Romsdal.

 Arbeidet består i å fjerne masser og sprenge fjell ved tunnelinnslagene.

Møre og Romsdal fylkeskommune er oppdragsgiver. Dersom fylkestinget ikke vedtar finansiering i desember, blir konkurransen avlyst. Arbeidet i denne kontrakten skal være ferdig høsten 2019.

- Vi er svært godt fornøyde med at åtte entreprenører har levert tilbud. Nå skal vi kontrollregne tilbudene, sier prosjektleder Arne Ola Stavseng.

Fylkesvei 63 er eneste vei til Geiranger om vinteren, og den er ofte stengt på grunn av snøskred eller fare for snøskred. Den planlagte vintertunnelen er 4,8 km lang og gjør strekningen mellom Korsmyra og Indreeide trygg for skred.

Tunnelen er det høyest prioriterte rassikringsprosjektet på fylkesveiene i Møre og Romsdal. Byggingen av selve tunnelen er planlagt fra høsten 2019 med ferdigstilling høsten 2022.

Disse kom med tilbud:

  • Anlegg Nord AS, 19.875.725,00 kroner
  • Aurstad Tunnel AS, 17.676.389,40 kroner
  • Betonmast Hæhre Anlegg AS, 25.239.610,00 kroner
  • Busengdal Transport AS, 17.053.711,30 kroner
  • Lesja Bulldozerlag AS, 13.260.528,80 kroner
  • Mesta AS, 18.328.972,32 kroner
  • Opshaug Sandtak AS, 16.709.075,00 kroner
  • Vasto Anlegg AS, 18.450.458,05 kroner

Forsiden nå