Finnene strammer inn kabotasjen
Fra 25. april blir det vanskeligere for utenlandske bedrifter å transportere gods i Finland. Nye krav til løyve, og ansvarliggjøring av transportkjøperne, gir en lysere fremtid for finske transportbedrifter.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Når det nye finske kabotasjeregelverket trer i kraft 25. april, må alle transportbedrifter som har kommersiell godstransport i Finland i mer enn 7 dager registrere seg i landet.
Et kjøretøy med finsk løyve har en oransje ramme rundt registreringsskiltet istedenfor svart ramme. Når loven trer i kraft, vil det heller ikke være tillatt å bruke underleverandører som kjører med svart ramme.
Transportkjøperne vil etter den nye loven være juridisk forpliktet - ikke bare moralsk, som nå - til å kontrollere at transportselskapene de bruker har løyve, betaler skatt og oppfyller forpliktelsene de har som arbeidsgivere.
STILLING LEDIG:
-
Fagsjef Anlegg og Infrastruktur
Entreprenørforeningen - Bygg og Anlegg (EBA)
-
Export Sales Manager
SMP Parts Norge AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør
-
Lærling
Anlegg Øst Entreprenør
-
Ingeniør
Larvik kommune
-
Byggeleder elektro/SRO
AF Anlegg
-
VI SØKER MASKINFØRERE OG ADK RØRLEGGEGERE
John Kleveland AS
-
Prosjektleder - anlegg
Tveter & Lund AS